• Jasådu

Var var du när vattnet gick?

Hej!

Eftersom jag nu närmar mig BF (drygt 5v kvar) har jag börjat tänka en del på förlossningen. Och så slog det mig att tänk om vattnet går i sängen, hur får man sen bort det - alltså kan man rengöra en tjock madrass på det? Ja, ni fattar själva *fniss*. Så för att stilla mina funderingar tänkte jag att det vore intressant att höra vart ni befann er när vattnet gick?

Tack på förhand för era svar   

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var var du när vattnet gick?
  • La Lola

Hemma med Alma.
    På förlossningen med Hedda.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Jasådu

Börjar med att svara själv vart jag var när 1:an skulle födas...

• brummagumman

I soffan. Men jag hann känna att det började rinna innan det kom i soffan så det blev lättstädat.

• La Lola
    La Lola skrev 2012-01-14 13:48:38 följande:
    Hemma med Alma.
    På förlossningen med Hedda.
    Kan tillägga att jag klev ur sängen med Alma när vattnet gick.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Trident5678

När jag väntade första barnet, fick jag vattenavgång mitt i natten,när jag var på väg från sängen till toaletten. Jag var i vecka 32+3 så det var lite överraskande.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Lithea

Mitt vatten gick i sängen. Inget jag märkte men jag vaknade för jag var otroligt kissnödig och jag kände att trosorna va blöta så kände lite och trodde jag hade kissat på mig haha :P

Väl på toan så fattade jag inte att det var vattnet som gått först jag skulle ta på mig nya trosor, för dom blev blöta på en gång :D Mitt vatten "sprack" lixom inte, utan det sipprade lite hela tiden.
    När jag var öppen 8 cm då trodde jag att jag skulle kissa på mig, och bm sa att det inte gjorde något, då slappnade jag av och tänkte "skit samma, låt kisset komma" då FORSADE det ut vad jag trodde var kiss, men det va fostervatten haha 

• Momalicious

I bilen 200 m från förlossningen. Hade varit smart och lagt ut en handduk och sopsäck i sätet innan dock ;)
    Har du plastad frotté hemma? Lägg det under lakanet ifall vattnet skulle gå i sängen.

• Lyckoprinsessan

Vattnet går ju inte alltid. Jag har fött två barn utan att vattnet gått.
    Med första kom vattnet när de tog hål på hinnorna för att sätta skalpelektrod på bb och med andra barnet så gick vattnet när bebisen kom ut. 

• taxsandra

Jag blev ju igångsatt så det gick på förlåssningen och 20 min senare var dottern född

• Jessa med 3

På förlossningen alla tre gångerna - när de tagit hål på hinnorna.

Svar på tråden Var var du när vattnet gick?