kajsa8 skrev 2012-03-13 19:46:54 följande:
Hur gick resan då?
Resan var verkligen lååång.

Har gjort den några gånger förrut, men aldrig med två småbarn.
Jag hade packat ned massor med små paket med pennor, pixiböcker (ca 15-20), russin, pysselböcker(4), serietidningar, dockor mm. Faktiskt alldeles för många då barnen inte ens hann öppna alla. Det hade gott räckt med hälften. Jag hade även med laptop med lite filmer, men använde den inte, utan barnen kollade en del på flygplanets tv-skärmar. Jag tror kanske att det hade varit lättare med en ipad, så det kommer vi att köpa till nästa gång.
Vi flög med lite olika flygbolag, och barnen fick en hel del leksaker och pyssel av flygvärdinnorna.
Vi hade med varsin liten kudde som vi hade mycket användning för, då flygplanens kuddar är så små. Vi bullade upp med kuddar runt barnen när det var extra trångt och de var tvugna att halvsitta och sova.
Det som vi upptäckte var viktigast var vilka tider flygplanen startade. Nedresan var perfekt för barnen då vi klev på första långflyget kl 22 med barnen som vi hållit vakna tills dess. sen sov de 8 timmar på raken. resten av nedresan tajmade bra med sov-och mattider.
På hemresan blev däremot allt fel, sovtider och mattider blev knasigt, vilket verkligen gjorde resan enormt mycket tuffare. Så det kommer vi att kolla mer noggrant nästa gång.