• Lillapyre

Snyggt tyg till tavla?

Hej! Gjorde min första tygtavla på canvas idag( häftade fast tyg), blev hur snyggt som helst och jag vill göra fler ... Nån som gjort en med nåt snyggt tyg ni vill visa? Eller har ni tips på nåt tyg med färger helst, som passar till tavlor?

• Svar på tråden Snyggt tyg till tavla?
  • angelnrone

Hejsan!

Ja, jag har gjort en med tyg från IKEA! Svart/vitt mönster med japanska mandalafigurer och den blev så himla fin!  Där finns massor av tyger till rimliga priser, som man kan göra just tavlor med. Sedan satte jag jag en julgransslinga med små lampor på baksidan av ramen och riktade de in mot tyget, så den fick t o m belysning. Alla beundrar den! Lycka till med ditt skapande det är väl kul! Solig

• Lillapyre
    angelnrone skrev 2012-01-15 02:38:10 följande:
    Hejsan! Ja, jag har gjort en med tyg från IKEA! Svart/vitt mönster med japanska mandalafigurer och den blev så himla fin!  Där finns massor av tyger till rimliga priser, som man kan göra just tavlor med. Sedan satte jag jag en julgransslinga med små lampor på baksidan av ramen och riktade de in mot tyget, så den fick t o m belysning. Alla beundrar den! Lycka till med ditt skapande det är väl kul!

Va kul! Jag har kollat på Ikeas hemsida(bor en bra bit ifrån...), men tyckte inte det fanns så mycket tyger... Kan det va så att de inte visar alla på nätet, att de har mer o välja på i varuhusen? Sist jag va där har jag för mig att det fanns massor.
  • Lillapyre
    Litenåfin skrev 2012-01-15 09:51:03 följande:
    Marimekko? :)

Ja marimekko har fina tyger! Men har redan 2 meter av de svar/gröna vallmotyget jag har tänkt göra tavlor av.... Nåt mer tips?:)
  • Deiia

Jag gillar Oddbirds tavlor/ tyger/kuddar - tyvärr rätt dyra:
    http://www.oddbirds.nu/?page=kollektion&t=Tavlor

H&M har en kopia, en kudde, som kan passa till att rama in men det beror på hur stor "tavlan" ska vara:
    http://www.hm.com/se/product/94928?article=94928-A

Mairo's tyger är också fina:
    http://www.mairo.se/sv/metervara.html

Grafiska och färgrika tyger har ju tiogruppen:
    http://www.tiogruppen.com/sv/home/Shop.aspx

Svårt att veta vilken stil du är ute efter....    

• Majsan242

Jag har en gammal anslagstavla som var jätteful (vanlig brun) så jag klädde in den i ett IKEA-tyg med beige bakgrunt, lite gröna blad o svarta bär, det blev så snyggt så nu vill jag inte ha några lappar på anslagstavlan ens ;P 

• angelnrone
    Lillapyre skrev 2012-01-15 09:25:17 följande:

Va kul! Jag har kollat på Ikeas hemsida(bor en bra bit ifrån...), men tyckte inte det fanns så mycket tyger... Kan det va så att de inte visar alla på nätet, att de har mer o välja på i varuhusen? Sist jag va där har jag för mig att det fanns massor.

Hej igen!

Ja det är så det finns hur mycket som helst att välja på när du väl kommer dit! Allt visas inte tyvärr i katalaogen eller på nätet. Hoppas att du hittar nåt ha det gott o lycka till! 
  • Lillapyre
    Deiia skrev 2012-01-15 19:04:08 följande:
    Jag gillar Oddbirds tavlor/ tyger/kuddar - tyvärr rätt dyra: www.oddbirds.nu/ H&M har en kopia, en kudde, som kan passa till att rama in men det beror på hur stor "tavlan" ska vara: www.hm.com/se/product/94928 Mairo's tyger är också fina: www.mairo.se/sv/metervara.html Grafiska och färgrika tyger har ju tiogruppen: www.tiogruppen.com/sv/home/Shop.aspx Svårt att veta vilken stil du är ute efter....                       

Tack för tips! Mairo gör fina tyger, men just nu va dom sådär tyckte jag.... Men dom kanske bara visar det nyaste på sin sida? Ska kolla återförsäljare för mairo också... Har hört att det finns bra danska sidor på nätet?? Inte med just mairo, men andra tyger... Har du koll?
  • Lillapyre
    angelnrone skrev 2012-01-16 02:57:33 följande:
    Hej igen! Ja det är så det finns hur mycket som helst att välja på när du väl kommer dit! Allt visas inte tyvärr i katalaogen eller på nätet. Hoppas att du hittar nåt ha det gott o lycka till! 

Ja då får det bli en tur till Ikea helt enkelt:)
Svar på tråden Snyggt tyg till tavla?