• Anonym (Vad nu?)

Mensen började, men kom aldrig igång! Vad nu?

Har väldigt oreglbunden mens, alltid haft. I tisdags fick jag lite bruna flytningar som alltid innan det sätter fart, sen fortsatte det på onsdagen och på torsdagen hade jag lite lite blodaktigt en gång vid toabesök. Men sen har det inte hänt nåt mer!? Skitskraj att jag ska ha blivit gravid då vi slarvade med kondom på annandagen eftersom det blev spontansex i bilen på väg hem från julfirandet Förvånad Det var min mens sista dag så trodde att det skulle va lugnt. Slarvar aldrig annars ska tillläggas... Tror att jag fick ägglosnning på nyårsafton sen ( på tok för tidigt enligt hur det "brukar" vara) Kan jag ha blivit gravid, därför mensen blev borta??
     *livrädd som aldrig mer kommer slarva med nån kondom!!*

• Svar på tråden Mensen började, men kom aldrig igång! Vad nu?
  • Anonym (Vad nu?)

Kan ju tillägga att jag har ömma bröst som alltid innan mens. men kan ju lika gärna vara tecken på nåt annat har jag förstått Obestämd

• ramsylina

förmodligen är du lite nojjig över det hela och tycker därför du har symtom, men det är inte alls säkert att du är gravid. verkar ganska osannolikt om ni hade sex sista dan på mensen, då ska det ju vara säkert. men ta ett test bara för att vara säker om du känner dig orolig, de är faktiskt inte så dyra och då slipper du oroa dig i onödan..

• Anonym (Vad nu?)
    ramsylina skrev 2012-01-14 22:15:54 följande:
    förmodligen är du lite nojjig över det hela och tycker därför du har symtom, men det är inte alls säkert att du är gravid. verkar ganska osannolikt om ni hade sex sista dan på mensen, då ska det ju vara säkert. men ta ett test bara för att vara säker om du känner dig orolig, de är faktiskt inte så dyra och då slipper du oroa dig i onödan..

Ska göra det till veckan tänkte jag! mest fundersam på varför mensen började men sen aldrig kom ordentligt?
  • ramsylina

sådär kan jag få lite då och då, men du kanske brukar ha väldigt regelbundet? Kan ju bero på stress, eller om du tex funderat över detta, medvetet eller undermedvetet... Har läst nånstans att en normal menscykel kan hoppa över en gång var 16e månad eller nåt.... Har hänt mig fast inte när jag gått på p-piller för då får man ju hormoner i sig, men det kanske kan visa sig sådär genom att det typ blir mindre eller nåt... äh, jag bara gissar nu :)

• Anonym (Vad nu?)
    ramsylina skrev 2012-01-14 22:26:00 följande:
    sådär kan jag få lite då och då, men du kanske brukar ha väldigt regelbundet? Kan ju bero på stress, eller om du tex funderat över detta, medvetet eller undermedvetet... Har läst nånstans att en normal menscykel kan hoppa över en gång var 16e månad eller nåt.... Har hänt mig fast inte när jag gått på p-piller för då får man ju hormoner i sig, men det kanske kan visa sig sådär genom att det typ blir mindre eller nåt... äh, jag bara gissar nu :)

Fritt fram å gissa ;) Har väldigt oregelbunden mens, men den brukar komma igång cirka 2 veckor efter ägglossning (idag då alltså egentligen). Men när det väl har börjat komma bruna flytningar drar den igång inom ett par dagar. Men nu blev den borta istället :O
  • Anonym

Nu skrev du iof att du trodde att du haft ägglossning men om du inte skulle ha haft det så kan det vara en anledning till väldigt sparsam mens, man har ju inte ägglossning i varje cykel... Självklart kan man bli gravid även om man har sex vid mensen men det är ju inte jätte troligt...

• Anonym (Vad nu?)
    Anonym skrev 2012-01-14 22:35:43 följande:
    Nu skrev du iof att du trodde att du haft ägglossning men om du inte skulle ha haft det så kan det vara en anledning till väldigt sparsam mens, man har ju inte ägglossning i varje cykel... Självklart kan man bli gravid även om man har sex vid mensen men det är ju inte jätte troligt...

Är väll mest om simmarna skulle överleva från måndag till lördag i så fall? Hade iaf ÄL-flytning på nyårsafton. brukar alltid ha ordentliga blödningar, mycket och länge!
  • Anonym (Vad nu?)

Huu jag är skitnojjig idag, sååå ömma bröst och lite mensvärk men inte ens lite färgade flytingar, knappt någon flytning alls :S Dumma mens kom nu!

• Anonym

Så där var det för mig när jag blev gravid, blödde lite bara. Fast då visste jag redan att jag var gravid, plussade fem dagar före BIM. Då hade vi haft sex en onsdag och jag hade ägglossning på lördag.

• Anonym (Vad nu?)
    Anonym skrev 2012-01-15 20:05:29 följande:
    Så där var det för mig när jag blev gravid, blödde lite bara. Fast då visste jag redan att jag var gravid, plussade fem dagar före BIM. Då hade vi haft sex en onsdag och jag hade ägglossning på lördag.

Har fått lite bruna flytningar igen nu ikväll, får se om det drar igång ordentligt nu annars får jag testa mig till veckan. men ett plus vore ingen hit just nu hur mycket vi än längtar efter barn!
  • Anonym (Vad nu?)
    ramsylina skrev 2012-01-17 21:18:52 följande:
    Hur har det gått för dig?

Fick tillbaka dom bruna flytningarna i söndagskväll, har kommit lite blod ett par gånger med men fortfarande ingen ordentlig mens. men är liksom lite "slemmiga bitar" i flytningarna iaf och det borde jag väll inte ha om jag är gravid? Ligger sjuk hemma hos mina föräldrar nu, så testar mig sen när jag kommer hem om den inte drar igång ordentligt inom nån dag!
  • ramsylina

låter ändå som att det är tillräckligt för att du sannolikt inte borde vara gravid :)

• Anonym (Vad nu?)
    ramsylina skrev 2012-01-17 21:45:34 följande:
    låter ändå som att det är tillräckligt för att du sannolikt inte borde vara gravid :)

Hoppas det =) Längtar efter barn men vi måste verkligen fått fixat ett vettigt boende först =)
  • Anonym (Vad nu?)

Ja så var mensen i full gång! ett helt niagarafall Förvånad

Svar på tråden Mensen började, men kom aldrig igång! Vad nu?