• Hanakana

Någon som har varit i Icmeler (Turkiet)?

Är det trevligt och mysigt i Icmeler? Är stranden fin, med långgrunt, klart vatten för barn? Finns det affärer där man kan handla billiga kopior av kläder och skor? Vad kostar dolmus eller taxibåt från Icmeler till Marmaris? Är det dyrt att äta ute i Icmeler? Vad kostar solstolar och parasoll per dag på stranden?

• Svar på tråden Någon som har varit i Icmeler (Turkiet)?
  • hanniie87

Hejsan!

Jag har varit i Icmeler 2 ggr och min mamma hade hotell där förra året..
    Jag tycker jättemycket om Icmeler, inte alls för stor stad, utan mer mindre och mysig och de är ju schysst att de ligger så nära Marmaris om man vill ha lite "mer", de kostar ca 4TLR/pers att åka dolmus en tur, båt har jag aldrig åkt.
    Icmeler har jättefin strand, fast den är ganska grusig nån meter ut och precis vid vattnet, och man är tvungen att gå ganska långt ut innan de blir riktigt djupt. De flesta stränder tar 2-4TLR/solstol, i Marmaris betalade vi 5TLR.
    De finns affärer lite överallt där de säljer kopior så utbudet är rätt stort, marknad däremot har de tagit bort och är enbart onsdagar (iaf förra säsongen).
    Flera resturanger har erbjudanden då du kan få 3-7 rätters för typ 20-30TLR, och det är rätt schysst mat och mycket vad jag upplevt iaf Skrattande

Vill du veta nå mer så fråga..

• Hanakana

Tack för svaret! Tror du att stranden i Icmeler är ok för småbarn att vara på? Menar du att om stranden är grusig så är det inte sån där fin sandstrand som t.ex i Side? Kan man gå på stranden utan att få ont i fötterna, eller måste man ha badtofflor på sig? Jag tänkte på mindre barn som gillar att sitta vid strandkanten och leka och bygga sandslott... Är det billigare i Icmeler än i t.ex Side och de andra större semesterorterna?

• hanniie87

Väldigt fin strand men aaa badtofflor är att rekommendera. Har inte vart i Side men i Marmaris är det helt sandstrand och de va mycket småbarn där.
    Tycker de va samma prisklass på mat och shopping i Icmeler och Marmaris.

Svar på tråden Någon som har varit i Icmeler (Turkiet)?