• Smallone

Singel föräldrar i Jönköping

Någon mer i samma situation? Mycket blandade tankar och känslor om uppfostran, ensam föräldraroll, relationssvek, upplevelse av att leva som ensamstående förälder ena veckan och som vilken singel som helst andra veckan, tankar och upplevelser kring att vilja ha en seriös relation igen med ett riktigt familjeliv som man hoppas ska hålla - rädsla för att "misslyckas" med en seriös relation igen där barn är med i bilden...känslan av att ha gett upp hoppet om kärleken....

Ja listan kan göras lång.... Undrar bara om det finns fler som upplever det här? 

• Svar på tråden Singel föräldrar i Jönköping
  • ziggypiggy

Hej! Jag bor oxå i Jönköping och är ensamförälder. Jag har tillsammans med en annan tjej startat upp Makalösa Föräldrar här i stan, ett nätverk för ensamföräldrar. Vi träffas var tredje vecka och hittar på något skoj. Vore jättekul om du oxå ville vara med. Gilla oss gärna på Facebook, Makalösa Föräldrar i Jönköping.
    Hälsn Anna 

• Kaffekopp

Här finns en till. Bor en bit ifrån jönköping och är ensamförälder på heltid sedan ca ett halvår tillbaka.

• anchi82

Tjohej! Jag är ensam förälder också men alltid ensam inget en vecka hit och en vecka dit som de flesta. Har en dotter som fyller fem år i mars och själv är jag nyss fyllda 30. Vi bor i Tranås och här är man lite utav en outsider om man inte har sambo eller en man som man har barnet tillsammans med. Inte många som förstår vad man går igenom eller hur man har det och många tidigare vänner har försvunnit... Skulle vara kul att komma i kontakt med fler i samma sits!

• Cattii

Jag är också ensam m min dotter på heltid. Är lite i samma sits som du..inga gamla vänner kvar i princip och svårt att träffa nya. Antingen har de familj och tillbringar förståss sin tid med den..eller så är de varannanveckas föräldrar och umgås som vanliga singlar på puben och dyl som kanske inte passar en förälder som måste ta med sin lilla tös överallt... det är en svår sits man hamnar i, svår att ta sig ur :S

• felett

Hej!

Länge sedan trådstartaren skrev, men hittade detta inlägg idag.

Är också ensam mamma 44år, med en son på 8 år. Just nu växlar han boende med två dagars mellanrum enligt hans eget önskemål. Tidigare varannan vecka. Funderar dock på att försöka få honom på heltid då det inte fungerar så bra hos hans pappa. Bor nu några mil utanför Jönköping men söker boende i stan.

Är ni fortfarande i samma sits och känner  ett behov av vänner kanske vi kan träffas någon dag med barnen?

Finns ju många ställen, t ex stadsparken, monkey town, badhuset eller vad som helst?

Någon som är intresserad så skriv.         

Svar på tråden Singel föräldrar i Jönköping