Anonym skrev 2012-01-16 20:19:42 följande:
Jag äter Diane just nu mot min akne. Min läkare sa (vilket säkert din också gjorde?) att de skriver ut för tre månader i taget. Sedan kunde jag komma igen och få dem utskrivna igen, sa hon.
Jag har precis som du läst att det finns en "gräns" för hur länge man ska hålla på med dem men det sa jag inte till min läkare, eftersom jag är ganska säker på att jag behöver längre tid än tre månader för att få bukt på aknen. Läkaren visste egentligen ingenting om de här pillerna, det var jag som fick berätta för henne haha.
Men det jag undrar är vad du är orolig för ska hända?
På vilket sätt hjälper Diane mot behåring? Tar det längre tid för håret att växa ut efter rakning eller vad?
Jag är bara rädd att det ska vara för stark för kroppen om man inte har akne typ.. När det gäller behåringen så ska det tydligen göra så att min kropp inte producerar mer utav de manliga hormonerna som gör mig mer hårig. Jag tog cilest ett tag och innan det mercilon och evra, någonstans där började mina bli konstiga och jag har fått väldigt mycket hår mellan brösten, runt bröstvårtan, hela magen, halsen, lite på hakan, kindern och mina polisonger. På vissa av de ställena är håret väldigt tjockt, mörkt och grovt. Lite tunnare i ansiktet men man ser fortfarande. Så Diane skulle typ sätta stopp för det här.
Jag ska ta hormonprover imorgon och sen skulle hon höra av sig igen. Jag kanske får (remiss för)laserbehandlingar för de områden som jag nu har ovanligt mycket hår på eftersom ingen medicin skulle kunna få bort det.
Jag kanske borde kontakta henne igen när jag har tagit proverna? Enligt henne skulle jag ta de tills jag ville bli gravid (vilket inte är aktuellt för mig och kommer inte vara de närmsta 10 åren..)
Hon vet också att jag bara tar p piller för att få ordning på mensen, så jag vet inte riktigt hur hon tänkte..