• Jenkan007

Slutat med p-piller, sååååå ont i magen nu!!

Tog sista tabletten 17 dec, och fick efter det som vanligt min p-piller mens. Men! Efteråt har jag haft ont i vänster äggstock hela tiden nästan, och inatt vaknade jag av att det gjorde sååååååååååååååååååååå ont så jag kunde inte sova!! Förstår inte hur jag ska kunna jobba idag. Ska ringa till gyn nu när dom öppnar. Är det någon mer som fått såhär efter piller-stopp? (Jag åt Yasmin sista 6 mån, innan det åt jag Diane)

• Svar på tråden Slutat med p-piller, sååååå ont i magen nu!!
  • Golddigga

Jag slutade med Yasmin (ätit ca ett år) den 23 dec och fick mens efter det. NÄr mensen var slut hde jag ont i magen, som mensvärk och ett ständigt molande i flera dagar. Men jag kan fortfarande känna ilningar och molande i magen....tror kroppen inte förstår att man slutat med p-piller. Nåt som känns av stark är att sexlusten ökat. Trevligt! Har du pratat med någon på gyn? Jag är rädd för att jag ska få problem med systor då jag fick såna när jag åt mini-piller.....det är verkligen inge kul...

• skrattigtjej

Golddigga men vads e yasmin piler för nåt? ja ja alldrig hört de förut?

asså om de innehåller mkt manliga hormoner.. som i p spruta, då kan de hålla i sejj upp te 1.5år efrer piler sluten...

men du kan va gravid med... elle kankse tidigt..

ja ha md mollande värk, o alla slags symtomer nu... ca 1år efter ppiler.. mins ej vilken sort ja åt...'

krama om

• Golddigga

Skrattigtjej:

yasmin är ett nytt p-piller, har inte funnits så länge tror jag och som tydligen ska ge mindre bivärkningar och är väldigt bra mot hyn. Det kommer nog ta tid innan jag blir gravid då killen och jag kör avbrutet, men självklart hopppas man att det går snabbare. Men hur tusan vet man om man har äl omman inte testar?

• Golddigga

Yasmin är ett lågdoserat p-piller av kombinationstyp som innehåller två olika hormon som
    liknar kvinnans egna: drospirenon (ett hormon som liknar gulkroppshormonet) och
    etinylöstradiol (ett hormon med östrogenaktivitet). Yasmin hämmar ägglossningen och
    påverkar livmoderns slemhinna så att ett befruktat ägg har svårt att fästa. Även slemmet i
    livmoderhalsen påverkas och blir svårgenomträngligt för spermier.

• Pannkakor

Så nytt ar det val inte? Har funnit minst 4 år vad jag vet. Den dyraste sorten...

• Nunnis

Jag har oxå ont i magen/äggstockarna nu efter stopp m p-piller.
    Men jag äter desolett, tror jag dom heter

• Itis

Samma här, slutade med desolette för 2 veckor sedan och har nu SKITONT i magen.

• skrattigtjej

Nunnis ja dem åt ja innan, men ja tålde inte mina p piler helle... så ja tror dem gåt ur min kropp nu...e fetr 1år... isf hurra ja ändå och hoppas att min mens isf komme tebax om ja ej e gravid.... o får rgelbunden mens igen.., :-s

Golddigga vaaaaa de borde ju min bm rekonomerat mejj :S för ja tålde ej mina, desolet, och dem andre, ja ha haft typ tre sorter men minns ej nu vad dem andre två hete, elle om ja bara hade två :S

Itis men de kan vara att din o du som med ha desolet, att er äl komme igång... :S ja vet ej, men ja ha hört, att fungerar inte p pilerna så bra när man ha dem, så kan man bli gravid då med, men att de e pytte chans, större isf pricka rätt när man slutat med pilerna, att de kan va därfö vissa bli gravida direkt efter dem slutat... :S

har bara hört detta, men sedan vet ja ej vad som e bevisat... min bm sa de..

• Golddigga

Skrattigtjej:

Yasmin är ett dyrare prev.medel kostar 320 kr för tre månader. Kanske därför dom inte rekomenderar det. Jag fick själv säga att jag ville att dom skulle skriva ut det. Men det är det värt för det fungerar jättebra. Inte en enda kvissla i ansiktet!

Har ätit flera sorter innan som gjort mig till ett riktigt monster och jag kommer alltid fram till att Yasmin är det bästa och om jag skulle äta p-piller igen så blir det dom jag kommer äta. Vissa som ätit yasmin har tom. gått ner i vikt Dock är inte jag en av dom men humöret blev jämnare och jag kände mig "ren" i kroppen. Men nu när jag inte äter nånting så är det såååå skönt!

• skrattigtjej

Golddigga ok då ta ja dem nästa gr...ja inte vill bli gravid :-P haha... men först vill ja ha en liten.. vrf ta de så lång tid för såna som e förbereda och ha förhållande som håller.. medans andra blir gravida... bara hux flux känns orättvist... ingen mobbing, bara påpekande... de e ju så... känns iaf.... krama

Svar på tråden Slutat med p-piller, sååååå ont i magen nu!!