• Cuteknosan

Konstig/dålig mamma?

Hej!
    Jag har en dotter 8 år och är gravid i v 35 med en liten kille.
    Mina barn har blivit till av sk "krogragg" ett medvetet val från min sida då jag inte vill leva ihop med en man. VAd tycker ni om detta? Är jag en dålig mamma som "tagit ifrån" mina barn en pappa?? Kan säga att jag varit öppen från början med min dotter om hennes pappa och hon frågar INTE och har aldrig frågat efter sin pappa och kommer vara lika öppen med sonen om hans pappa.

Nu undrar jag hur andra tänker om mina val ang barn, men undanber mig personliga påhopp.

• Svar på tråden Konstig/dålig mamma?
  • Åsiktskvinnan

Nej jag tycker inte du är en dålig mamma. Däremot är det kanske inte så vanligt att man väljer att gå in i föräldrar livet som ensam. Jag har varit ensam dom senaste 9 åren men det var pga skilsmässa och jag tycker att det stundtals varit jätte jobbigt dock under dom senare åren när min äldsta blev en riktig "raring" som tonåring. Med facit i handen om hur det var skulle JAG aldrig valt att vara ensam om det om jag hade haft ett val. Jag tycker du är enormt stark som gör detta medvetna val och önskar dig all lycka till. I dagens samhälle är det inget någon som höjer på ögonbrynet om man är ensamstående så det blir ju ingen konstig situation för dina barn.

• skoladan

Jag moraliserar inte. Det finns inga garantier för att barnet får en närvarande pappa för att man har en relation med pappan när man blir gravid. Jag var till och med gift med barnets pappa, men han drog i alla fall när barnet var 4 månader och har inte hörts av sen dess.
    Min egen pappa dog när jag var mycket liten. Man vet aldrig vad livet har i beredskap.
    Nu är Din flicka liten. Hon frågar inte nu, men hon kan börja fråga senare. Det gjorde min flicka. Jag säger bara ärligt att jag vet inte var hennes pappa är. När hon blir 18 kan hon börja forska i vart han har tagit vägen, om hon vill.

• Khitele

Javisst är du konstig, men vem är normal ?

Bra medvetet beslut enligt mig. Så länge man inte får andra "positiva" saker på köpet för då riskerar man både sitt och ev barns liv.

Vet om en som ställde ut sådana där bössor på affären där det stod något liknande detta "min son vill ha en syster" och så fick hon råd med att som ensamstående adoptera ytterligare ett barn (ja,folk lade i pengar). Hon har varit flera gånger i tidningen med ang. sina adoptioner. Fel eller rätt ?

Hur många regnbågsfamiljer skaffar sina ungar på sk. konstiga sätt ?

• Furstinna

Vet fäderna om detta och är dem okey med de?

Svar på tråden Konstig/dålig mamma?