20 år gammal med tunnare hår - hjälp?
Hej,
Jag är en tjej på 20 år gammal som redan har fått betydligt tunnare hår än vad jag hade som liten. Min hästsvans har säkert blivit hälften så tunn som när jag var 10 år gammal. Min mamma har vääldigt tunnt hår och hon hade också betydligt tjockare hår när hon var yngre, är detta något som går i ärv?
Jag stressar, har ångest och oroar mig väldigt mycket och var under min tonårsperiod deprimerad, har det något att göra med det hela? Jag hittar även väldigt mycket hårstrån överallt. Jag vet inte om jag tappar mer hår än vad som är "vanligt" eller att man bara ser dom tydligare då jag har mörkbrunt långt hår.
Jag är egentligen ljusblond men har intensivtonat håret mörkt sen jag var 14 år. Jag går till frisören var 7:e vecka. Färgar då alltid utväxten och varann gång klipper topparna och färgar hela håret, dock i en kort period på kanske 10 minuter.
Jag sover alltid med toffs och har oftast toffs på mig hemma, det vet jag kan slita på håret, men jag kan verkligen inte sova med mitt långa hår utsläppt. Dagligen borstar jag håret kanske 3 grr om dagen, använder aldrig kam. Tvättar håret varannan dag med schampoo som ska vara bra till färgat hår. Fönar och platttar håret väldigt sällan, kanske i genomsnitt max 2 grr i veckan. Använder condition varannan dag, dock nästan aldrig inpackning.
Mitt hårs kvaliè ä väldigt bra. Väldigt lent, glansigt och inte alls torra toppar. Så vad tror ni är felet? Att jag sover med toffs, stressar, färgar för ofta, något som går i ärv, eller något annat? Någon som vet någon bra produkt som piller som verkligen funkar för att få tjockare hår?
Tacksam för svar!