• Fru T

Henna håret

Jag söker svar från er alla hennare där ute..

Går det för mig som är blond att få till en riktigt intensiv röd färg utan att bli morot?

vilken färg ska jag använda?
    någon speciell blandning så som citron, kaffe, vin osv?
    Nån som har erfarenhet av Lush henna caca?

Mathilda 15/6-09
  • Svar på tråden Henna håret
  • Capt Janeway
    Fru T skrev 2012-01-15 11:28:19 följande:
    Jag söker svar från er alla hennare där ute..

Går det för mig som är blond att få till en riktigt intensiv röd färg utan att bli morot?

Använd riktig henna.

Det kan hända du blir morot efter första färgningen, men då gör du bara om den. Varje gång du hennar över din tidigare henna-färg blir den lite mörkare.

Du behöver inte vänta eftersom henna inte sliter på håret som andra färger utan kör du dagen efter el. dyl. :) 
  • Scream4
    Fru T skrev 2012-01-15 15:38:06 följande:
    Vart köper jag den bäst?

I någon life butik. Där har de bra henna. Jag brukar använda den som är kopparröd till färgen och den tror jag borde funkgerar på någon med ljust hår med. Men du kommer att få hänna om många gånger för att inte bli morot.
    Man kan använda svart the att blanda ut henne med och hälla i lite honung, då blir det fint  
  • Fru T

Men det finns väl en mörkare röd va? Eller blir den jättetokog på blont hår?

Mathilda 15/6-09 <3 frut.n.nu
  • Scream4
    Fru T skrev 2012-01-15 15:44:36 följande:
    Men det finns väl en mörkare röd va? Eller blir den jättetokog på blont hår?

Finns en brunröd som är rätt fin med. Det blir absolut inte morotsfärg.
  • Fru T
    Scream4 skrev 2012-01-15 15:45:33 följande:
    Finns en brunröd som är rätt fin med. Det blir absolut inte morotsfärg.

Tack
  • Scream4

Har blandat kopparrött och brunrött många gånger

• Fru T
    Scream4 skrev 2012-01-16 22:49:44 följande:
    Har blandat kopparrött och brunrött många gånger
    det finns inga bilder å se? vad hade du för färg innan? Det låter som den blandningen som jag kan tänka mig..
  • Scream4

Har inga bilder på det. Jag är brunrödhårig sedan innan så använder bra henna för att förstärka. Men brunrött och kopparrött är jättefint att blanda

• netza

Riktig henna är bara röd. Beroende på vad man blandar med och hur länge det sitter i får man mörkare nyans, vilket jag alltid tyckte var lite svårt att få till bra... Finns de som inte rekommenderar herbiques henna på hälsokosten men jag har aldrig haft problem med den.

• Fru T

Ingen som testat lush henna? Funderar på att göra en blandning av deras Caca noir och caca rouge. Testar självklart på en avklippt slinga först :) Och blanda med citronjouise istället för vatten...

• Fru T
    Annelie 76 skrev 2012-01-28 11:54:34 följande:
    Här kan du läsa om hur du bör göra, vad du kan blanda så du får rätt färg och även köpa grejjerna: helenashenna.se/

Jag tycker inte riktigt jag får fram det jag vill eller så förstår jag inte.. Dessutom är ju typ alla produkter slut där heltiden.. Står ju inte heller hur mycket av produkterna man ska ta..
  • Annelie 76
    Fru T skrev 2012-01-28 12:28:41 följande:

Jag tycker inte riktigt jag får fram det jag vill eller så förstår jag inte.. Dessutom är ju typ alla produkter slut där heltiden.. Står ju inte heller hur mycket av produkterna man ska ta..
    Blandningar finns under Recept & tips: http://helenashenna.se/kategori/recept-tips/

Man kan väl även maila henne och fråga? Det ska finnas ett forum också... 
Svar på tråden Henna håret