• Annse71

Syskonsits på tvillingvagn?

Hejsan!

Är det någon som har en smart lösning på hur man kan forsla 3 barn i vagn på samma gång? När våra tvillingar föds är dottern endast 2,5 år och om jag skall kunna ta henne till och från dagis så måste jag nästan ha tillgång till vagn. Någon som har erfarenhet av syskonsits på tvillingkärra och i så fall, vilka tillverkare har detta?
    Ståbräda är ju bra sommartid men jag antar att den är svår att köra på vintern.

Tacksam för svar!
    /Annika

• Svar på tråden Syskonsits på tvillingvagn?
  • Odie

Min dotter har setat på fotstödet på vagnen. Men jag vet inte om det går på syskonvagnen, de brukar väl bara vara fästa på ytterkanten så de kanske inte håller? Annars tycker jag att det har funkat bra för oss.
    Ståbrädan går ju att köra med på vintern , men det är kämpigt ibland.
    Syskonsits vet jag ingenting om, det kan du ju höra om i barnvagnsbutiken

• neanora

Min son satt på fotstödet i början då han inte orkade stå på ståbredan. Men nu när damerna väger 7kg och 8kg så är det för tungt så nu fungerar det inte mera.

• neanora

Ja förresten ståbredan fungerar förvånansvärt bra på ojämn mark. Tjejerna föddes på vintern och jag bor på landet så det är inte alltid så fina vägar men det har gått bra ändå med ståbredan. Jag var positivt överraskad. Jag gick alla dagar och hämtade sonen från dagis och det är 30 min gå väg. Det var faktiskt inte så tungt som jag hade trott.

• ALM

Trillingvagn känns väl lite överkurs

När jag är ute med alla tre själv brukar jag ha tvååringen och en bebis i vagnen och en bebis i babybjörn. Funkar jättebra.

• Umeboshi

Är det långt till dagis? Kan inte din 2½-åring gå? Annars är ståbräda det enda som finns, om du inte har en tvillingkärra på längden.

Jag har två 8-månaders och två på 2 år 8 mån, och de äldre har fått gå själva till/från dagis och andra ställen.

• hedeskoga

Ståbrädan fungerar utmärkt även vintertid tycker jag. Är det några sämre ställen så kan hon ju gå av och gå just där. Sedan kan du ju göra som ALM skriver ha med dig en sele eller sjal, så kan du bära en bebis när stora vill sitta en stund.

• Medly

Babytravel jogger easy drive-vagnen, från babyproffsen, ska på sina 06or börja med en extrasits vid fotstödet på sina vagnar.

• UWO BaraJag

Varför är trillingvagn överkurs? Bebisar växer och det blir allt tyngre att bära en bebis + köra vagn.

Jag hade trilling till mina. Vi (jag) gick rätt långt nästan varje dag + att all tre sov middag. Tyckte det var suuuper med en trillingvagn!! Behöver inte heller bli svindyr om man köper begagnad.
    Bussåkning gick också bra (har ej provat sthlm dock)

• ALM

UWO Bara.Jag- ok det beror kanske på hur mycket man går varje dag och hur mycket det äldre syskonet vill åka vagn. Jag var väl för snabb och prata ur min egen erfarenhet och några andra som köpt syskonvagn när det fått syskon tätt. Mollie vill inte åka vagn hela tiden och de andra jag syftar på har sålt sin syskonvagn efter några månader då de upptäckt att den varit överflödig. Jag funderade själv i början på om jag behövde en trillingvagn, men det hade blivit onödigt.

• Umeboshi

Trillingvagn känns lite som överkurs, speciellt om man tänker på att i samma takt som tvillingarna växer så växer även 2½-åringen, och att dra runt på en tung treåring i vagn (som gott kan gå själv) är lite häftigt...

Tycker nog iofs att man som förälder borde dra ner på takten när man har småbarn och anpassa sina tider efter dem mer och planera bättre, så man slipper att rasa iväg i vuxentakt med ungar i vagnen bara för att tiden är knapp...

Svar på tråden Syskonsits på tvillingvagn?