• Anonym (Hoppas)

Någon som lyckats med Cambridge-diet?

Igår började jag äta Cambridge. konsulenten var trevlig. Har många, många kilon att gå ner så jag siktar in mig på att äta flytande till påsk ungefär. Sen en saaaaakta upptrappning!

Någon som lyckats gå ner rejält med Cambridge? Eller med annat pulver?

• Svar på tråden Någon som lyckats med Cambridge-diet?
  • hugskott

Gått ner rejält kanske jag inte har gjort, men ner går man ju! Har ätit det flera ggr och gått ner ca 2-3 kg i veckan på det, jag har bara kört 2 veckor i sträck som mest. 
    Jag tycker det känns så skönt efteråt att trappa upp, man kan liksom börja om med små portionsstorlekar och få tillbaka greppet igen. Jag har alltid hållt vikten efteråt, tar minst ett år innan jag kanske gått upp lite igen.

Se till att variera drinkarna med kryddor så blir det lättare och håll kontakten med konsulten så går det nog toppen!
     Stort lycka till!  

• Anonym (Hoppas)
    hugskott skrev 2012-01-15 14:05:16 följande:
    Gått ner rejält kanske jag inte har gjort, men ner går man ju! Har ätit det flera ggr och gått ner ca 2-3 kg i veckan på det, jag har bara kört 2 veckor i sträck som mest. 
    Jag tycker det känns så skönt efteråt att trappa upp, man kan liksom börja om med små portionsstorlekar och få tillbaka greppet igen. Jag har alltid hållt vikten efteråt, tar minst ett år innan jag kanske gått upp lite igen.

Se till att variera drinkarna med kryddor så blir det lättare och håll kontakten med konsulten så går det nog toppen!
     Stort lycka till!  
    Tack snälla du!

Någon fler?
  • Anonym (Hoppas)

Någon fler?

• Anonym (shakis)

Jag gick ner 44kg för sex år sedan med Cambridekuren som det hette då. Jag tackar min fantastiska konsulent Stefan för framgångarna för han var otroligt motiverande, peppande och hade svar på alla mina "dumma" frågor. Jag gick cirka 5månader, hade vissa platåer när jag inte gick ner alls på cirka tio dagar. Väldigt frustrerande. Jag åt någongång och fick lika ont i magen varje gång, tarmarna är ju inte van att jobba med mat och det märks. Jag har aldrig haft sån magont förutom med värkarna med mitt barn. Fy tusan, om du faller dit, se till att det är något lättsmält. Viktigt under tiden är att man funderar hur man ska klara av att hålla vikten efter man slutat med Cambridge, jag såg många som gick upp i vikt igen när dom började äta igen. Lycka till!

• Stinsen
    Anonym (Hoppas) skrev 2012-01-15 13:56:08 följande:
    Igår började jag äta Cambridge. konsulenten var trevlig. Har många, många kilon att gå ner så jag siktar in mig på att äta flytande till påsk ungefär. Sen en saaaaakta upptrappning!

Någon som lyckats gå ner rejält med Cambridge? Eller med annat pulver?
    Halloj :)
    Hur har det gått?
    Jag har testat förut & de gick bra,skit jobbigt var det,men som sagt de gick och jag lyckades gå ner ca 11kg. Detta var för typ 5 år sedan & nu är det dax igen då jag käkat kortison som gjort mig väldigt plufsig.Skulle behöva gå ner 15 kg men vet att jag inte kommer att klara att gå på dieten stenhårt denna gång :P
    Därav tänker jag dricka den som man ska men hoppa över 1 påse & ist käka sallad då.Måste få tugga på något :P
  • Per

Har kört ren diet i 8 veckor sen i maj och resten ganska normalt käk en eller 2ggr om dagen och det funkar skitbra. Har gått ner 29kg tills idag. :) och då har jag inte motionerat ett dugg, bara njutit av sommaren.

Svar på tråden Någon som lyckats med Cambridge-diet?