• russinpaketet

Feferoni cravings- men vart hittar jag den rätta sorten?

Som rubriken lyder, jag har craving efter salt och surt speciellt feferoni. Men ingen utav de varumärkena som har feferoni smakar som de ska göra. Ni vet som de gör på pizzor och i falafel. Där smakar de alltid samma vart man än köper dem. Men i burkar på ICA nix, för sura/söt/salta/starka.....

Någon som vet det rätta varumärket eller måste jag gå och fråga på pizzerian?

• Svar på tråden Feferoni cravings- men vart hittar jag den rätta sorten?
  • Vildand

Testat Willys? De där i stor glasburk, har glömt namnet.

• thegoddess

När jag var inne på en pizzeria en gång kom det in en och köpte en påse feferoni bara så kolla läget

• J N

Kolla dom små "turklivsen". Jag har jobbat inom resturang och vi köpte på en sådan liten livs. Där dom säljer grönsaker och utländska märken. :)

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • russinpaketet
    Vildand skrev 2012-01-15 18:09:36 följande:
    Testat Willys? De där i stor glasburk, har glömt namnet.
    Nej det har jag inte gjort, men jag ska testa imorgon. Är det Willys egna märke?
    thegoddess skrev 2012-01-15 18:12:30 följande:
    När jag var inne på en pizzeria en gång kom det in en och köpte en påse feferoni bara så kolla läget
    Hehe, ja det kanske skulle gå. Får köra på det i slutändan. Skrattande
  • Vildand
    russinpaketet skrev 2012-01-15 18:23:41 följande:
    Nej det har jag inte gjort, men jag ska testa imorgon. Är det Willys egna märke?
    thegoddess skrev 2012-01-15 18:12:30 följande:
    Hehe, ja det kanske skulle gå. Får köra på det i slutändan. Skrattande
    De har något märke som kanske börjar på  F tror jag. Har sett likadana burkarna på en del av pizzeriorna och falafelställena i närheten. Fast enklast är förstås att kontakta pizzerian och fråga vad just de använder, så det blir rätt.
  • russinpaketet
    Vildand skrev 2012-01-15 18:26:00 följande:
    De har något märke som kanske börjar på  F tror jag. Har sett likadana burkarna på en del av pizzeriorna och falafelställena i närheten. Fast enklast är förstås att kontakta pizzerian och fråga vad just de använder, så det blir rätt.
    Ja jag får göra detta Glad
  • UmmAlina

Fontana Grekisk heter den som det nämndes tidigare. Den finns på willys och smakar precis som på pizzeria...

• russinpaketet
    UmmAlina skrev 2012-01-15 18:34:32 följande:
    Fontana Grekisk heter den som det nämndes tidigare. Den finns på willys och smakar precis som på pizzeria...
    Den har jag just testat förutom att det inte står Grekisk... och de var verkligen inte goda. Men får se om den med Grekisk är god :)
  • UmmAlina
    russinpaketet skrev 2012-01-15 18:44:25 följande:
    Den har jag just testat förutom att det inte står Grekisk... och de var verkligen inte goda. Men får se om den med Grekisk är god :)
    Men det kan inte vara den jag pratar om för jag är väldigt kräsen med dem.. =) hahaaha!!!

Pröva den och tala om vad du tycker. Du kommer se på formen att de ser ut som på pizzeria. De andra brukar vara smalare och längre och inte alls goda. 
  • russinpaketet

Alla de feferoni jag smakat har sett ut som de ska men inte smakat som de ska. Men undrar ju varför dessa heter pepperoni.....

• russinpaketet

Nu har jag köpt den sorten som bilden visar och visst den är mest lik de jag söker efter men ändå för sur...Får kolla på pizzeria. Tack ändå. Nu ska jag mumsa hela burken.

• UmmAlina
    russinpaketet skrev 2012-01-16 15:23:21 följande:
    Nu har jag köpt den sorten som bilden visar och visst den är mest lik de jag söker efter men ändå för sur...Får kolla på pizzeria. Tack ändå. Nu ska jag mumsa hela burken.
    Ohh nej vad synd!
    Var inte meningen att vilseleda dig, då jag tycker de är riktigt goda.. =) 
  • russinpaketet

Vi tycker olika här i världen. Kanske är de så dom ska smaka och att min graviditet gör mig "känsligare" i smaker. =)

UmmAlina skrev 2012-01-16 16:54:05 följande:
    Ohh nej vad synd!
    Var inte meningen att vilseleda dig, då jag tycker de är riktigt goda.. =) 
  • russinpaketet

Nu så, jag har hittat dom rätta Feferonisarna! Druvan Feferoni Kebab. (Såklart) Att jag aldrig tänkt på den sorten. Det står dessutom nästintill på etiketten att dessa används hos pizzerior och andra kök. :D Lycklig

• jaghopparhögt
    russinpaketet skrev 2012-01-15 19:07:02 följande:
    Alla de feferoni jag smakat har sett ut som de ska men inte smakat som de ska. Men undrar ju varför dessa heter pepperoni.....
    För att de heter peperoni på italienska.
Svar på tråden Feferoni cravings- men vart hittar jag den rätta sorten?