• Hon den där

Vad göra med torkade Rosor?

Jag undrar om det finns nån här som kan tipsa vad man kan göra med alla Rosor man fått av sambon genom åren . Jag har dom torkade nu men gillar inte riktigt att ha hängade torkade Rosor på väggarna, tycker inte det är så snyggt. Kan man göra nåt annat med dom?

Nån som har bra fantasi vad man kan göra med torkade blommor så man kan ha kvar dom.

• Svar på tråden Vad göra med torkade Rosor?
  • deecember

Jag har knipsat av blommorna och lagt på ett trevånings kakfat, samt i ljushållare som är avsedda att fyllas med vad man vill :)

• Hon den där

Läst 25 gånger men bara 1 svar...

Tack i allafall du som svarade Men jag vill gärna ha mer tips

Kan tillägga att jag är ett stort fan av Fransk lantstil och Shabby chic om det är till nån hjälp med vad man kan göra med torkade blommar

• mikipiki

Jag har lagt mina uppepå en hylla, men jag har bara ett par stycken :) tycker det ser okej ut. Prova googla?

• Hannah76

Jag har kastat det mesta.. =)
    Men gjorde några tavlor. Knipsa av blommorna och limma fast i antingen mönster eller fyll en stor ram.

• Hon den där

Jo googla går förstås men jag tycker det borde finnas massor av fantasifulla kreativa människor här som kan hjälpa fantasilösa mig haha

• vivianne

Jag hade mina hängande lääänge, de flyttade med oss osv. Men en dag så kändes de bara dammiga och ofräscha och jag kastade dem. Och det har jag inte ångrat en sekund! Tog foto först "för säkerhets skull" och nu när jag tänker efter har jag inte tittat på dem en enda gång på de över fem år som gått.

Har sett liggande rosor på ett gammaldags klädskåp, man såg bara själva blommorna mellan skåpet och taket. Rätt OK. Så där har du ett litet tips.

• Hon den där
    Hannah76 skrev 2012-01-15 20:06:52 följande:
    Jag har kastat det mesta.. =)
    Men gjorde några tavlor. Knipsa av blommorna och limma fast i antingen mönster eller fyll en stor ram.
    Lägga själva blommorna i en sån tavla som är djup eller hur jag ska förklara så det blir som en tavla med Rosor . Det kanske blir fint.

Ni har så mycket bättre fantasi än jag Kommer ni på mera tips så skriv
  • Hon den där
    vivianne skrev 2012-01-15 20:07:40 följande:
    Jag hade mina hängande lääänge, de flyttade med oss osv. Men en dag så kändes de bara dammiga och ofräscha och jag kastade dem. Och det har jag inte ångrat en sekund! Tog foto först "för säkerhets skull" och nu när jag tänker efter har jag inte tittat på dem en enda gång på de över fem år som gått.

Har sett liggande rosor på ett gammaldags klädskåp, man såg bara själva blommorna mellan skåpet och taket. Rätt OK. Så där har du ett litet tips.
    Det är ju det som är så äckligt med att ha torkade Rosor att det blir massor med damm, det var därför jag tänkte att det måste finnas ett bättre sätt att förvara dom än bara som hängande buketter på väggarna.

Det tipset du gav är säkert jättefint men blir ju dammsamlare där med...
  • Hannah76
    Hon den där skrev 2012-01-15 20:09:49 följande:
    Lägga själva blommorna i en sån tavla som är djup eller hur jag ska förklara så det blir som en tavla med Rosor . Det kanske blir fint.

Ni har så mycket bättre fantasi än jag Kommer ni på mera tips så skriv

Mm, det blir fint. Jag har gjort både med glas(djupare tavlor) och utan glas(bara ram).
  • Hon den där
    Hannah76 skrev 2012-01-15 20:14:17 följande:
    Mm, det blir fint. Jag har gjort både med glas(djupare tavlor) och utan glas(bara ram).
    Om man har som en tavla med glas i ramen så borde det ju hålla sig ganska dammfritt också

Men det är så många som läser, det borde trilla in hur mycket tips som helst ju, kom igen nu var inte blyga
  • skrållmor

Fyll en snygg glasburk, med lock, med avklippta rosor..

• Kakmonster

Skär ut ett platt hjärta (eller vad du vill) i oasis och klistra fast på en bit kartong. Gör en ögla i tråd för ev upphängning och tryck ner bara blommorna tätt. Avsluta med ett fint band runtom.

Leilasmamma's tips var bra!

• Adamama

Det brukar vara betydligt fler som läser än som kommenterar - så är det i majoriteten av alla trådar.

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • Hon den där
    Adamama skrev 2012-01-16 08:59:40 följande:
    Det brukar vara betydligt fler som läser än som kommenterar - så är det i majoriteten av alla trådar.
    Jo det är klart det förstår jag med men jag trodde ändå att det skulle trilla in lite mera tips

Men jag tycker ni som har svarat har kommit med jättebra förslag och kommer ni på nåt mer så skriv
  • upponerw

Jag hade en ramliknade skål där jag lade rosknopparma. Dammfritt och lätt att fylla på eftersom.... Finns det inte sådana där värmeljushållare som man kan fylla med vad man vill?!

• tackförfisken

Döda blommor kan inte vara snyggt! Förlåt;)

• bepoe

Det här är ju subjektivt, men alltså, inredningsmässigt är torkade blommor en katastrof. Sorry. 

Men om du behöver spara dem pga affektionsvärde kanske du ska ha en koffert eller låda med minnen som du kan öppna när du behöver se dem.  

• micksaan

Jag köpte en rektangulär smal "vas" som jag fyllde med lite blommor ur den första buketten jag fick av sambon. Står fint på en tavellist i sovrummet.

Bild finns här: micksan.org/

• l y c k e n

Lägg ovanpå vitrinskåpet i furu!

Nä, skämt åsido, inte snyggt. Jag gjorde som nån annan skrev, dvs fotade och slängde.

Svar på tråden Vad göra med torkade Rosor?