Jag fick beviljat och har gått hemma nu sedan mitten av december. Väl behövligt!!
Jag var väldigt utförlig. Skrev en bilaga som jag skickade med, för raderna som finns att skriva på rymmer ju ingenting. Det kändes lite dumt att vara så utförlig och upprepande, men för någon som inte jobbar på en småbarnsavdelning/på en förskola så är det nog inte så lätt att föreställa sig hur mycket man faktiskt gör. Hur mycket man böjer sig, att sitta på golvet, ta sig upp, alla lyft som upp och ner från stolar och skötbord osv. Bara att klä på ett litet barn innebär ju en del lyft. Ta kläderna, plocka upp barnet i famnen och ofta ställa ner det åtminstone en gång under påklädningen och sedan ta upp det igen. Också har man ju inte bara ett barn att klä... alla blöjbyten, kanske också lyft i och ur vagn för vila. Jaa, jag fick i alla fall syn på hur galet mycket vi lyfter trots att man försöker ha de som kan till att klättra själva. Jag skrev också med det att man då och då under dagen faktiskt är själv. När övriga är på rast, man kanske är först att gå ut. Ramlar ett barn då och gråter måste man ju liksom lyfta upp det på benen igen åtminstone. På morgonen och i slutet av dagen är man ju i regel själv också.
Skriv allt du kan komma på som gör det svårt för dig att jobba helt enkelt. Och när du beskriver en dag så ta med exakt varenda liten grejj... blöjbyten är ju tex återkommande hela dagen. Skriv in alla gånger...