• Anonym (?)

Ni med kopparspiral, hur känns trådarna? För dig och för mannen...

Hej

Jag sitter nu och velar mellan olika preventivmedel. Har fått två barn och vill i dagsläget inte ha fler. Funderar på kopparspiral då jag helst undviker hormoner. MEN, jag undrar över de där trådarna... Hur känns de egentligen? Är de hårda/ mjuka? Hur långa är de? Om mannen känner dem, är det obehagligt för dig/honom? Hittar ingen som helst info om detta...

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Ni med kopparspiral, hur känns trådarna? För dig och för mannen...
  • whitetrach86

om dom klipps av i rätt längd så kommer dom böja sig bakåt längs med tappen och det man då kan känna är själva böjningen på trådarna och dom är mjuka, så i normala fall så är det inget killen känner av eller tänker på under akten,

För mig så klippte hon av dom för kort så dom kunde aldrig böjas bakåt och min sambo stack sig alltid på dom.. så blir blev att åka tillbaka och klippa av dom mer.. så att dom hamna innanför tappen. Inte det bästa men sambon kunde ju inte tvingas leva med att bli stucken hela tiden Glad 

• LillaVanilla

Det är fiskelinor, men som föregående skrev så klipps de av i rätt längd då känns de knappt. Vi har inga problem med dem. Kanske att mannen känt dem någon gång. Ge det en chans. Kanske passar er perfekt!!!

• Fiber fan

Jag har på 7 år inte stuckigt mig en enda gång. jag som kille märker inte av det överhuvudtaget.

• Shivva

Ibörjan så kännde sambon av dem lite men han sa att det inte var störande. Jag kände också av i början när han stötte i trådarna och det gjorde ont i livmodern och var allmänt obehagligt.
    Men efter någon månad har trådarna liksom "försvunnit" jag kan ännu känna dom men dom är mjuka och viker sig bakåt. Sambon känner aldrig av dom längre och inte jag heller.

Jag är nöjd med min spiral, blöder inte nå onormalt mycket heller. Ända nackdelen är ökad mensverk, måste ta värktabletter hela tiden då jag har mens, kan inte jobba annars...

• Shivva

Kan tillägga att jag haft spiralen ca ett halvår och det var då första månaden/månaderna som var jobbiga med smärta och så.

• Platypus

BM måste ha misslyckats med mina trådar. De skavde så mycket mot makens ollon att han fick sår av det, inget skönt för honom

• Seroster

Känner inte av det, alls. (M)

Vad du än tror är sant nu kommer du förmodligen inse är fel.
  • teknikfreak

Har inte märkt av trådarna varken med koppar eller hormonspiral. Har dessutom frågat om man som kille känner av dem men de har öht inte märkts av. För övrigt kan jag tillägga att jag skaffade kopparspiral av exakt samma anledning som dig men att mensen ökade markant. Bytte till hormonspiral och är idag helt mensfri men i övrigt ingen annan bieffekt :)

• Louise1981

Hade kopparspiral ett kort, men den rev sönder både mig & killen. Åkte in akut för att korta trådarna. Hjälpte iaf i 2 v. var tvungen att åka in akut pga av magsmärtor. Pissprovet visade att jag var gravid så det blev gyn akuten & mycket riktigt jag va gravid...

• hannis

Varken jag eller min man har nånsin känt av trådarna. Kopparspiralen är det perfekta preventivmedlet.

• EnilemmE

Min man känner ofta trådarna på min kopparspiral. Senast igår påminde han mig om att ringa och boka tid för att korta dem. Så idag blir det samtal till BM!

• Heidi1
    Shivva skrev 2012-01-16 13:50:03 följande:
    Ibörjan så kännde sambon av dem lite men han sa att det inte var störande. Jag kände också av i början när han stötte i trådarna och det gjorde ont i livmodern och var allmänt obehagligt.
    Men efter någon månad har trådarna liksom "försvunnit" jag kan ännu känna dom men dom är mjuka och viker sig bakåt. Sambon känner aldrig av dom längre och inte jag heller.

Jag är nöjd med min spiral, blöder inte nå onormalt mycket heller. Ända nackdelen är ökad mensverk, måste ta värktabletter hela tiden då jag har mens, kan inte jobba annars...
    hade också mensvärk och ägglossningvärk i ca ett halvår med spiralen. Men det försvann sen

Men som dom andra skriver är att om killen känner av trådarna så får man åka in och så dom kan korta ner trådarna.
Svar på tråden Ni med kopparspiral, hur känns trådarna? För dig och för mannen...