• Vallivetu

Badkar eller dusch - erfarenhet sökes (barn i familjen)

Vi ska renovera badrummet och kan inte riktigt bestämma oss om vi ska ha dusch eller badkar. Vi har en dotter på 9 månader och vi planerar ett barn till. Om vi ska ha dusch så får man ju ha baljan stående i duschen... Om vi har badkar så blir det bökigare att duscha (?)...

Vi har inte plats till både och, utan vi får vackert välja. Vi har ett extra badrum i källaren som vi precis renoverat och där har vi en enkel dusch.

Ni som är visa av erfarenhet. Vad ska vi välja? (jag lutar åt badkar... mannen åt dusch)

• Svar på tråden Badkar eller dusch - erfarenhet sökes (barn i familjen)
  • Santisen

Jag skulle välja badkar eftersom ni redan har dusch i källaren

• Mrs Jane Doe

Jag hade inte velat vara untan badkar - tänker såhär: Man kan duscha i ett badkar, men man kan inte bada i en dusch... Skulle längta ihjäl mig efter badkar om jag inte hade haft ett...

• mamma Linder

vi har alltid haft ducsh, och det har inte varit så kul när barnen ska bada, speciellt inte när de blir större. Vu renoverade vårat badrum för ca ½år sen och satte in badkar och det ångrar vi inte.
    Bilder finns i galleriet

• Lacrima

Badkar hade jag valt. Då kan man göra som man vill. Dessutom är det bra att ha om man ska tvätta saker för hand.

• Annika tvåbarnsmor

Badkar helt klart! Jag har bott utan badkar i två år lite drygt och jag saknar det såååå mycket. Vi andvänder en plastpool som barnen får bada i eftersom de gärna badar, jag får inte plats i poolen så jag får gott duscha =(

• Lum

Absolut badkar. Även bra för stressade vuxna som behöver en avslappande stund!

• Vallivetu

Kanon tjejer, då ska jag ligga på lite mer om det då!

• Skrinda

Lätt badkar!!!! Är ju inte så krångligt att duscha i badkaret om man hänger upp ett draperi. Och mycket roligare med badkar när man är barn!!!!

• Monstermamman

Eftersom ni redan har en dusch i källaren så hade jag valt ett badkar!

• Vallivetu

Finns ju sjukt snygga badkar med som är fristående. Lättare att städa under om de står på ben. Inte är det dyrare än dusch heller. Sen har min mor tipsat om draperi som fungerar som en persienn som man fäster i taket och bara hissar ner när man duschar!

Svar på tråden Badkar eller dusch - erfarenhet sökes (barn i familjen)