• Shannon

Varför vill du inte ha långt hår?

Jag har pratat med många om det här med långt hår (hår som är närmare byxkanten än bh-bandet på ryggen) och det är många som säger att de inte vill ha längre än bh-bandet ungefär. Varför undrar jag? Du som inte vill ha längre hår än så, varför vill du inte det?

Nu menar jag inte att alla kvinnor "måste" ha långt hår, ni får ha hur långt eller kort hår ni vill, men eftersom jag är helt förtjust i lååångt hår så undrar jag hur ni som inte är det tänker? Tycker ni det är fult? Obekvämt? Jobbigt? Opraktiskt...?

Såhär långt hår tycker jag är jätte snyggt att ha:

• Svar på tråden Varför vill du inte ha långt hår?
  • virveli

Läckert när det var lite lockigt hår
    Jag gillar långt hår, men brunetten på bilden blir nästan lite tråkig, det "händer" liksom ingenting.

• Dimitra

På mig blir håret tunt och risigt när det närmar sig behåbandslängd, kan inte ens gissa hur fult det skulle vara om det fick växa vidare.

Om jag hade tjockt hår som fungerade i längd skulle jag definitivt ha det riktigt långt

The Dimitra universe.
  • Coyote

För att det ofta blir trist när det bara hänger där, som på brunetten på bilden. Jag har haft hår så långt att jag kunde sitta på det, men det är så tungt att man inte kan göra något med det sen, förutom att slänga upp det i knut.

• Margarit

Jag tycker helt enkelt inte att det är snyggt när det är så långt. Det ser ut som "gardiner" som bara hänger. Jag har haft så långt själv.

Jag klippte mig superkort för några år sen - typ snaggat - och ångrade mig, så det har vuxit sen dess. Har till axlarna just nu, den fulaste längden på mig. Skulle gärna ha en bit ner på ryggen, men inte så långt som på bilden.

• Hannah76

Få hår är fina när de är så långt. Det ser lätt slitet ut, och det är det fulaste som finns.

• Den allsmäktige

Jag vill ha så långt! Men mitt hår verkar nästan stanna i växten när det når BH-knäppet. :(

• Millan83

Håller med om att brunettens hår ser väldigt trist ut. Blondinens är mer levande iom lockarna.

Jag själv skulle dock aldrig vilja ha så långt hår! Det är inte jättesnyggt i sig. Har rätt långt nu, och det är på gränsen till opraktiskt! Det fastnar, ligger i vägen etc. Men hellre så långt som jag har nu än kortklippt vilket jag inte alls trivs med. 

• Insanejane77

Jag vill ha långt hår men jag kan inte låta bli att bleka håret och det blir för dålig kvalité för att bli längre än till axlarna helt enkelt. Jag har fått välja mellan långt hår eller platinablont hår och jag valde platinablont.
    Extensions är jobbiga att ta hand om och också dyrt, gillar inte att inte kunna borsta igenom håret till hårbotten så efter att ha haft det ett par gånger så gav jag upp.
    Sån är jag Drömmer

• syskonen

Du pratar om kvinnor men lägger upp bilder på tonåringar?
    Oki.
    Tror du har svaret redan där.

• Litenpåjorden

Jag har en bit nedanför behån. Hatar dock när man vaknar och killen ligger på det ;) så längre blir det i vilket fall inte!

Svar på tråden Varför vill du inte ha långt hår?