• Solaris

Vill ha tips på restauranger/caféer i Vänersborg eller Uddevalla!

Hej alla FL:are!

Jag tar examen i Vänersborg på fredag och vi, mina föräldrar,svärföräldrar,min man och jag hade tänkt att gå ut och äta eller fika efter cermonin, men trots nästan 3 år plugg i stan vet jag inga bra restauranger/caféer,
    eftersom jag pendlat dit från en annan stad, så nu hoppas jag det finn vbg:are& andra härinne som har koll på detta!

• Svar på tråden Vill ha tips på restauranger/caféer i Vänersborg eller Uddevalla!
  • Uncia

Restaurang Italia i vänersborg har god mat och även lite finare och vanliga pizzor/sallader.

• Jefa

Koppargrillen ska vara bra har jag hört!

• Solaris

Tack Uncia och Jefa för tipsen Har ätit på Italia en gång, rätt gott och KOppargrillen känner jag igen på nåt vänster.
    Tar gärna emot mer tips!

• Solaris

Puffar upp!vill ha fler tips!

• LeWi

Tja, ska ni fira så har det ju öppnat en ny restaurang bredvid Folketshus i Vbg... Teatergränd tror jag den heter - Lite lyxigare mat fast jag har inte ätit där själv.
    Suads kök är oxå bra (ligger vid bion). Sen finns det ju Ronnums herrgård - där filmstjärnorna bor när de är i stan... borde ju ha bra mat?
    I Thn finns det ju annars massor av bra matställen. Inte särskilt långt att ta sig heller...
    Vi var på Buddys i mellandagarna - god mat och så kan man bowla med, det var skoj

Förresten - Grattis till examen!!

• Solaris

Tack LeWi, vet något sajt man kan kolla in dessa restauranger? och vad är det för ungefärlig prisklass på Teatergränd?
    I Trollhättan är vi dock inte så kända,men däremot Uddevalla, det är väl inte så långt från Vänersborg? nån som vet trevliga matsällen där?

• LeWi

Trollhättan är annars väldigt enkelt
    Man kör in och parkerar i centrum och sen är det promenadavstånd till allt!
    Det tar ca 10-15 min till Thn och ca 30 till Udv från Vbg och då är det 110 väg till Udv kan tilläggas...
    Ta och gör en sökning på gulasidorna.se - välj kartor i listen uppe till vänster zooma in på staden du vill äta i och sen väljer du snabbval restauranger/caféer i menyn till höger

Något borde du hitta!

• Solaris

Ok, tack LeWi ,kanske ska ha med Thn som förslag då!
    Har du ätit på Butlers nångång? är ng det enda jag känner till där.

• LeWi

Jepp - Butlers är helt ok fast jag tror att de har en restaurang ingång och en ingång till bar/nattclub så se till att inte gå fel
    Det är nog bättre mat och trevligare miljö att äta i resaurangdelen på en fredag skulle jag tro

Svar på tråden Vill ha tips på restauranger/caféer i Vänersborg eller Uddevalla!