• Alarmklockan

Min navel piercing sprack!

Jag hade min navel piercing i 7 år tills jag fick en infektion och piercing smycket började krypa ur. Tog ut piercingen men ändå sprack den så min navel blev klyvd :( Nu har den läkt ordentligt och vill så gärna göra en ny! Saknar den och känner inte igen min mage utan piercing. Det finns ju hud att pierca i men är det en stor chans att den kryper ur igen?

• Svar på tråden Min navel piercing sprack!
  • StarStruck

Det beror på hur väl du tar hand om den och vilka smycken du använder, annars kanske det bara är så att din kropp inte ville ha den längre?

• Alarmklockan
    StarStruck skrev 2012-01-16 02:27:55 följande:

Det beror på hur väl du tar hand om den och vilka smycken du använder, annars kanske det bara är så att din kropp inte ville ha den längre?

Gillar att ha rätt tunga smycken. Men om man tar nytt lär man ju ha läkningsstaven i. Kanske får skippa hängsmycken :)
  • StarStruck
    Alarmklockan skrev 2012-01-16 02:29:45 följande:
    Gillar att ha rätt tunga smycken. Men om man tar nytt lär man ju ha läkningsstaven i. Kanske får skippa hängsmycken :)
    Köp inte billiga smycken bara.
    Köp där dom vet vad dom pysslar med, det är mitt bästa tips!
    Och låt den läka ordentligt innan du byter.
  • Upptaget

Det går säkert bra att göra om den. Men skippa tunga smycken. Ha något enkelt bara, och byt inte för ofta.
    Jag har själv haft min i 11 år.  Och aldrig haft något problem, och då använder jag inga tunga smycken, eller bytar för ofta.

Men förstår dig att vara utan den, magen ser ju konstig ut utan, hehe =)

• Upptaget

Ska tillägga att jag tror det är mindre risk att den "kryper ut" andra gången.
    Jag pierca naveln själv i unga år, sen tog jag ur den, och då blev det en liten ärrbildning.

Så när jag pierca om den, då satt dem piercingen bakom ärret. Tror det kan hjälpa till lite att hålla den på plats. Om du förstår vad jag menar?

• nasse

Jag har haft piercing i naveln vid tre olika tillfällen. Första gången blev den infekterad så att jag var tvungen att ta ut den. 6 månader senare tog jag en ny som efter nåt år växte utåt så jag tog bort den innan det sprack för att  kunna testa igen. Jag tog senare en tredje gång men även denna gången växte det utåt. Hade tillslut 1.5 mm kvar av hud som höll fast den. det ska tilläggas att jag aldrig haft problem med andra piercingar. Lycka till!

Svar på tråden Min navel piercing sprack!