• Catharinab

hyra lastbil i sthlm, lämna i malmö?

Hej! Vi planerar ev. flytt och jag undrar var man skulle kunna hyra en mindre lastbil i Stockholm som man sedan kan lämna tillbaka i Malmö istället för att åka hela vägen tillbaka igen. Någon som vet om detta går och vad det skulle kosta? Har försökt ta mig igenom google-djungeln för svar men allt förgäves.

Väldigt tacksam för tips!

• Svar på tråden hyra lastbil i sthlm, lämna i malmö?
  • RocketQueen

Har du kollat med olika mackar? Tex Statoil, OKQ8 och liknande? Dom brukar ha den tjänsten.

• Laboblina

Googla "hyr här lämna där" så borde du hitta.

• Catharinab

Ja jag har kollat OKQ8, Statoil osv men det är svårt att förstå sig på de sidorna tycker jag därför jag postade här också ifall det var någon som hade bättre koll än jag.

Jag får fortsätta kika :)

• Ms H

Thule rental är bra, men tror de endast har släp. Vet också att Hert hyr ut åtminstone bilar för en-vägs-användning, men har inte koll på om de har någon större bil.

• Catharinab

Ja, jag gjorde ju så när jag flyttade från Umeå till stockholm, då hyrde vi ett större släp i Umeå och lämnade sedan det i Stockholm men vi behöver större nu, en mindre lastbil i alla fall, men det verkar bara vara möjligt med släp?

• tjej87

Ni kan inte ta skåpbil + släp? Jag vet att Hertz har skåpbilar iaf, kanske har dom även små lastbilar men det har jag ingen koll på

• Catharinab
    tjej87 skrev 2012-01-16 16:01:05 följande:
    Ni kan inte ta skåpbil + släp? Jag vet att Hertz har skåpbilar iaf, kanske har dom även små lastbilar men det har jag ingen koll på
    Jo det kan ju vara en lösning, så länge man slipper ha egen bil lixom. Tror inte någon vill sitta och köra fram och tillbaka den sträckan själv så det skulle ju kunna fungera, men det måste bli fruktansvärt dyrt med både och?
Svar på tråden hyra lastbil i sthlm, lämna i malmö?