• Anonym (ångrar)

Ta bort tatuering, antingen med laser eller op. Någon som vet?

Jag har en tatuering mellan skulderbladen på 14*4 cirkus som jag hatar, vill ta bort den.

Jag har hört mig för kring laserbehandling och det verkar segt, dyrt och halvdana resultat, eller?
    Fick sedan nys om att man kan operera bort den, skära bort den helt enkelt..
    Någon med erfarenhet kring detta?

• Svar på tråden Ta bort tatuering, antingen med laser eller op. Någon som vet?
  • ModestyB

Varför hatar du den?

Tröttsamt med människor som inte fattar att de gör något oåterkalleligt när de tatuerar sig. Det är ju hela poängen med det.

Hur som, alla metoder ger ärr. en laserbehandling bleker bort färgen, men det blir ärr kvar, hur mycket det syns beror på hur pass lite tatueraren som gjorde tatueringen ärrade när han gjorde den, hur djupt den går och hur bra färgen sitter. Att skära bort låter inte alls som ett bra alternativ på en så stor tatuering, om du nu inte hatar den så mycket att du hellre vill ha ett skitfult/gigantiskt ärr istället.

• Anonym

Varför inte göra nåt nytt med den istället för att operera bort den?

• Anonym (ångrar)

Jag gjorde den i smyg när jag var 14 år, jag tycker en smula annorlunda idag, 13 år senare.. 

Jag vill inte tatuera över den heller, vill inte ha någon alls.
    Tyckte op. lät så mycket enklare, även om det innebär ärr. Kan inte tänka mig att ärren skulle störa lika mycket som tatueringen..

Dumma jävla snorunge, säger jag till mig själv.

• princessa

Jag håller på och lasrar bort ett par tatueringar som jag inte vill ha kvar, det går jätte bra, har inte fått några ärr alls. Än så länge har jag gjort 5 ggr och tror att det behövs ca 3 ggr till. För 13 stjärnor på ca 1*1 cm betalar jag 400 kr per gång. Det gör ont men det får man ju tåla. Absolut en metod som jag rekommenderar, fast det kräver även tålamod, jag har nog hållt på i ca 8 månader nu. Om du bor i Stockholm eller Uppsala kan jag Jackie på ink .

• Anonym (ångrar)
    princessa skrev 2012-01-16 06:34:29 följande:
    Jag håller på och lasrar bort ett par tatueringar som jag inte vill ha kvar, det går jätte bra, har inte fått några ärr alls. Än så länge har jag gjort 5 ggr och tror att det behövs ca 3 ggr till. För 13 stjärnor på ca 1*1 cm betalar jag 400 kr per gång. Det gör ont men det får man ju tåla. Absolut en metod som jag rekommenderar, fast det kräver även tålamod, jag har nog hållt på i ca 8 månader nu. Om du bor i Stockholm eller Uppsala kan jag Jackie på ink .
    Vad kul att det går bra för dig Jag bor i Örebro och här verkar det inte finnas en uppsjö av kliniker som tar bort tatueringar med laser. Några tatuera gör det men det känns oseriöst att gå till dem, vill gå till en klinik eller till en studio som är känd för just detta.

Jag tog kontakt med en specialklinik i Gbg för op. De skulle ringa mig i dagarna här, får höra då vad som kan förväntas etc. Ett ärr mellan skuldrorna är inte snyggt men min tatuering är fan så mycket fulare!

• ModestyB

Varförkänns det oseriöst att gå till en tatuerare och lasra? Dom har ju samma laser, samma krav på hygien, men vet ju precis hur man hanterar just tatueringar.

• Anonym (ångrar)
    ModestyB skrev 2012-01-16 15:20:48 följande:
    Varförkänns det oseriöst att gå till en tatuerare och lasra? Dom har ju samma laser, samma krav på hygien, men vet ju precis hur man hanterar just tatueringar.
    För att det verkar som var och en börjat lasra utan att kanske egentligen veta om vad de håller på med.
    Jag betalar gärna för att legitimerad vårdpersonal gör ingreppet, allt för att minimera risken för komplikationer. 
  • Molly Monster

Vad olika man kan tycka. Jag tycker det känns bra att killen som tar bort min tatuering kan tatueringar och även har provat maskinen på sig själv. Jag fick först till en laserklinik här i Västerås som skulle ha 1500kr per gång för min 1x1cm tatuering. Hon var inte någon slags vårdpersonal, bara en stroppig medelålders kärring som sa att behandlingen skulle kännas som "gummiband som snärtar mot huden". Hon hade uppenbarligen aldrig testat lasern på sig själv. Tatueringskillen jag går hos är sjuksköterska, proffsig uti fingertopparna och KAN tatueringar. Till skillnad från tanten som tvärsäkert sa 3-4behandlingar var han mer öppen med att man inte vet hur länge det tar eftersom det varierar och att 4ggr kanske räcker för en cover-up men inte bleka bort den helt. En annan sak tanten så var att huden skulle bli fin efteråt, det är lögn, man har skadat den med tatueringen och den kommer aldrig bli helt orörd igen. Ja, priset, jag betalar 600kr per gång och räknar med minst 10ggr.

• princessa

Oj det skulle stå att jag rekommenderar Jackie på Ink madness, det är på en tatuerar salong hon håller hus. Mina 13 stjärnor kommer försvinna helt, det är några små skuggor kvar och det kan ju ta lite tid innan allt går bort, allt beror ju på hur mycket kroppen klarar av att absorbera. Mycket prisvärt också om man gemför på klinik som gav mig priset 2500 per gång :O tror dock det va lite i över kant. Ärr kommer jag inte få för tatueringarna var bra gjorda på så vis. Kolla runt på tatuering ställen innan du gör op, för att få använda laser måste man vara utbildad och det får man bara genom att avgöra prov.

• EMS644

Hej! Hur har det gått för dig? Jag har också en tatuering som jag ångrar och önskar att få bort. Då det är många färger i min tatuering tror jag inte att laser är ett alternativ för mig. Jag har kommit i kontakt med en ny metod som kallas Tatt2away, vilket i princip innebär att man tatuerar in en vätska i tatueringen som gör att bläcket avlägsnas och bildar en sårskorpa som sedan ramlar av. Tatt2away ska fungera på alla tatueringsfärgen. Om nån är intresserad kan ni titta på min blogg där jag har skrivit lite kring detta och sedan även kommer visa bilder när jag startar behandlingen. www.tattooremoval.bloggo.nu Är det nån här på forumet som har erfarenhet kring metoden? Med vänlig hälsning, Emma

• Droopy

Fler och fler tar bort sina tattueringar, Ganska självklart. Livet ändras och så även synen på tatueringar. Det som är poppis i sverige kan anses väldigt frånstötande i andra länder. Enbart korkat att tatuera sig, finns inget försvar till det. 

• sherwan said

jag har en tatuering vänster arm 15cm lång och 9cm bred jag vill operera hur mycket koster 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Ta bort tatuering, antingen med laser eller op. Någon som vet?