• mamma på landet

Njuter av livet

Finns det fler än jag som njuter av livet varje dag,även fast allt inte e perfekt.....
    Jag märker att ju äldre man blir desto mer kan man njuta av småsaker,så länge man vet att barnen har det bra.

Min sambo jobbar borta på sjön å  vi har nu 3 barn som jag är själv med i veckorna.Då får man vara glad å njuta av dom små sakerna,som tex en ny inredningstidningen  baka bröd eller läsa fina bloggar om inredning..

Vad gör ni när ni får egen tid hemma....      

• Svar på tråden Njuter av livet
  • CeciliaMaria82

Än så länge är dottern för liten för att jag ska få egentid eftersom jag ammar henne! Men är så lycklig att få vara med henne jänt

• sallybuse

Jag är en äldre mamma som har all tid i världen för egen tid.Jag gör som jag vill.Har stora barn.Min älste är 30 år.Och så har jag 2 barnbarn.

• Nilam

Jag handarbetar, syr och stickar. I perioder läser jag böcker, ibland lyssnar jag på talböcker och handarbetar samtidigt . Orkar jag ingenting av ovanstående ringer jag någon av mina goa "långsnackare" i telefonen. Jag älskar att vara själv hemma och njuter av mitt eget sällskap hehe...

• Alexandra7

Jag njuter också av de små sakerna här i livet. Allt blir så mycket roligare då =) Är dessutom extra lätt att njuta när man äntligen har sin dotter här och fascineras över hur snabbt hon utvecklas. Älskar mammalivet och livet i övrigt! =)

• Trolletroll

Precis!! 
    Njuta av de små leendena, kramen i dörren på väg ut, Blicken när han vill säga jag älskar dig men kan inte för kompisarna står bredvid... Att ha barn är underbart. Känslan att disken på diskbänken tyder på att vi har myst i soffan och tagit det lugnt och att vi har tid att ta den sen....
    Tvätthögen med kalsonger och byxor och... tyder på att jag har aktiva ungar...  Ketchupen i kylen är ett tecken på små barn som inte äter "vad som helst" ....
    Att vi köper massor med oboy hela tiden är ett tecken på att vi älskar mjölk!! =)
    Gap och skrik hemma tyder på ohämmade familjemedlemmar som älskar varandra och känner trygghet!! 

Oj oj oj  Listan kan göras låååååång.. 

• Trolletroll

Såg nu att man skulle lista vad vi gör när vi har egentid... Jag har nästan aldrig egentid men alla de små ögonblicken som jag skrev ovan är just de där egentid ögonblicken... 
    Men fick jag vara bara jag så skulle jag nog äta pepparkakor och dricka mjölk framför en riktigt bra äventyrsfilm.. =)  

Svar på tråden Njuter av livet