• Joggy

Tips på hur få bort fettfläckar?

Hade tänkt sälja och ge bort några av dotterns urvuxna kläder, men upptäckte då gamla fettfläckar som jag ej sett innan. Finns det några bra tips för att få bort även "gamla" fettfläckar?

• Svar på tråden Tips på hur få bort fettfläckar?
  • Tessie2022

Det bästa jag har testat är Yes diskmedel ! Bara dryp in fläcken med massa diskmedel och sen in i tvättmaskinen.. Nästan alla fettfläckar går bort med detta tycker jag  !

• Joggy

Oh det lät ju bra. Då ska jag testa det och se om det funkar även på redan tvättade fläckar. Så trist när man upptäcker såna fläckar på fina kläder, men barn måste ju få smutsa ned sig! Är så imponerad av att ni i PoP-tråden verkar kunna sälja så mkt kläder. Men min man och jag får bli bättre på fläckborttagning.

• Tessie2022

Mina barns kläder används ju oftast ganska sparsamt just för de har för mkt kläder :-P. Och sen är jag nitisk i tvättstugan med fläckar :-P. Min sambo får inte röra tvätten :-P. Men Yes har funkat bra för mig på även tvättade fettfläckar så testa det !

• Joggy

Låter bra. Här är det oftast min man som tvättar och han är inte så nogrann. Men nu när jag har handlat en del dyra Moloplagg från vårens kollektion så får vi hålla bättre koll på fläckar. ("Upptäckte" märket i början av hösten och är fortfarande lite "nyfrälst"! Och dottern är förtjust. Har börjat kika lite på tradera och såg att en Molotröja med dalmatiner från 2009 (i fint skick) gick för nästan 300 kr! Vilket högt andrahandsvärde.)

• Tessie2022

Molo kläderna är lite för dyra i inköp men håller de sig bara fina så får man även tillbaka enhel del om de kan säljas ! Som sagt mkt bra andrahandsvärde ! Men om något går sönder eller så så är det sura pengar... Men självklart använder mina barn sina kläder och får leka hur de vill i dem ! Dock tror jag inte dottern får ha kattklänningen på dagis till sommaren utan när jag själv kan njuta och titta på den :-P..

Men som sagt jag är nitisk i tvättrummet mkt för att jag hade inte haft råd att köpa så mkt kläder om jag inte kunde sälja dem senare :-P!

Molo går annars i vågor för mig.. Förrförra våren upptäckte jag märket och köpte massor.. Sen blev jag jätte trött på allt mönster och gick tillbaka till pop och meandi.. Efter det så har jag köpt "lite lagom" så jag inte blir trött.. Men denna våren älskar jag kollektionen och gissar att det blir lite mer inköpt !     

• saarvitossan

Röstar också på galltvål. Har aldrig använt det på just fettfläckar, men det fungerar i princip på ALLT. Finns att köpa i välsorterade livsmedelsaffärer, vid tvättmedel osv.

Svar på tråden Tips på hur få bort fettfläckar?