• Anonym (Mamma26)

Tips om klinik för omskärelse

Hej!

Behöver tips till vilken klinik jag ska vända mig till för omskärelse, odenplans läkarhus är uteslutet då de inte tar emot barn över 3 mån... måste återkomma vid 15 kg för narkos?... aja..

har ni hört något bra om dr jakob nathanson? Han verkar bra iaf, behöver tips o råd!

och nej, jag är inte muslim, inte min man heller, vi är inte ens religiösa 

• Svar på tråden Tips om klinik för omskärelse
  • Anonym (varför)

Varför funderar du ens isf?

• Anonym (Mamma26)

jag funderar inte, jag vill ha tips o råd om han är bra eller inte, kanske var otydlig, vill inte komma OT... vill höra om någon gått till honom, är han bra? 

• Anonym (varför)
    Anonym (Mamma26) skrev 2012-01-16 10:49:42 följande:
    jag funderar inte, jag vill ha tips o råd om han är bra eller inte, kanske var otydlig, vill inte komma OT... vill höra om någon gått till honom, är han bra? 
    Du vill inte tala om varför du vill låta omskära din bebis? Vad skall bli bättre efteråt tror du?
  • Anonym

Har inte hört talas om honom tyvärr. Kan ni inte boka in ett möte med honom så att du får svar på dina funderingar? 

• MHM

Du får glatt vänta. Det är inte snällt att göra det med lokalbedövning när barnet är äldre än 3 månader. Ska du hålla fast barnet tänkte du? Återkom när barnet väger 15 kg istället..

• Anonym (Mamma26)
    Anonym skrev 2012-01-16 10:53:12 följande:
    Har inte hört talas om honom tyvärr. Kan ni inte boka in ett möte med honom så att du får svar på dina funderingar? 
    har du gjort ingreppet? 
  • MHM

Vi har omskurit en pojke när han var 2 månader gammal på odenplans läkarhus. Kan bara säga av erfarenhet att jag hade väntat om han var äldre än så och mer rörlig. Min 4-månaders hade jag aldrig gjort på då man hade fått hålla honom i armar och ben för att han ska ligga stilla. Det blir inte en trevlig upplevelse för pojken. Min tvååring kommer att omskäras när han väger 15 kg efter rekommendation av läkaren att vänta.

• Anonym
    Anonym (Mamma26) skrev 2012-01-16 10:59:04 följande:
    har du gjort ingreppet? 
    Nej, men vi funderar på det då min man är amerikan. Men känner ingen annan här som har gjort det så det är så svårt att veta vilka som är bra. 
  • Anonym (Mamma26)
    MHM skrev 2012-01-16 11:01:40 följande:
    Vi har omskurit en pojke när han var 2 månader gammal på odenplans läkarhus. Kan bara säga av erfarenhet att jag hade väntat om han var äldre än så och mer rörlig. Min 4-månaders hade jag aldrig gjort på då man hade fått hålla honom i armar och ben för att han ska ligga stilla. Det blir inte en trevlig upplevelse för pojken. Min tvååring kommer att omskäras när han väger 15 kg efter rekommendation av läkaren att vänta.
    ok tack ! 

ok, så du hade hellre väntat tills han är 15 kg och får narkos?..

Han är ju väldigt rörlig...kanske bäst att vänta?... 
  • Anonym (Mamma26)
    Anonym skrev 2012-01-16 11:01:51 följande:
    Nej, men vi funderar på det då min man är amerikan. Men känner ingen annan här som har gjort det så det är så svårt att veta vilka som är bra. 
    ok! Jag har pratat med en del svenska män här på fl, de har gjort ingreppet som vuxna, men de hade hellre velat göra det som små, för  när man blir äldre tar läkeprocessen längre tid osv...
Svar på tråden Tips om klinik för omskärelse