• Anonym (Ingen Lust)

    Jag har NOLL lust! Hjälp!!!

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år. Vi har en dotter på 1,5 år tillsammans.

    I början av vår relation var JAG den som ville ha sex ofta och "jagade" sambon. Men detta avtog redan innan jag blev gravid.

    Idag har jag ingen som helst LUST. Jag vill gärna ha sex för det är skönt och är en mysig stund med sambon så det är otroligt frustrerande att jag inte kan tillfredställa varken honom eller mig för att jag inte har lust. Vi har sex ungefär 1 gång i månaden nuförtiden och det är just bara en dag i månaden (ingen speciell dag förstås) som jag känner mig sugen. 

    Sambon är det som "tjatar" om sex och är supersugen...

    Det här är en jättejobbig situation. Vad ska vi göra för att min sexlust ska öka? Jag har försökt att äta L-Argiplex men det har inte funkat.             

  • Svar på tråden Jag har NOLL lust! Hjälp!!!
  • sexologen

    Hej!

    Att tvinga fram en lust är aldrig lätt! Att hitta tillbaka till sin lust då en partner är mer sugen och tjatar om sex är också mycket svårt. Det du behöver är att fundera ut vad som gör att du känner dig sugen den där dagen i månaden och se om du  kan öka upp det och känna mer lust fler dagar. Det ni i paret behöver göra är att ge dig ro att i lugn och ro hitta tillbaka till din lust som du beskriver att du haft förut i er relation. Ha smeksex i två till tre månader med förbjud till penetration. Nu är det du som ska styra när och hur ni ska ha sex och din partner får vara stödjande och uppmuntrande och vänta in dig. Ta hand om dig, gå på spa, massage, ät något gott, vila och umgås med din partner och visa varandra stöd, ömhet och kärlek. Förbjud allt tjat! Uppvakta istället varandra och se varandra i paret.

    Lycka till!

    Hälsningar
    Sara Dahlin     

Svar på tråden Jag har NOLL lust! Hjälp!!!