• SIL

Arne Dahl

Nån som vet vilka filmer som finns med Arne Dahl och i vilken ordning de kommer?

• Svar på tråden Arne Dahl
  • DuTrorAttDuVet

Misterioso kommer först o sedan ont blod, såg alla delar igår, de va jättebra :)

• SIL

Ja, dessa måste jag se Är de som typ Beck-Wallander eller?

• DuTrorAttDuVet

ja, ungefär, fast roligare tyckte jag - lite mer ingående i relationsdelen oxå :P

• Adamama
    Pemmel skrev 2012-01-16 12:16:20 följande:
    Det är väl de här böckerna i den ordningen om jag fattat rätt:
    www.arnedahl.net/

Den första har ju sänts och den och den andra är släppta på DVD. Tredje filmen släpps ganska snart den också.
    OK, jag gick och väntade på TV-sändning. Men tvåan och trean är alltså filmer som inte kommer på TV som serie inom det närmaste?
    ♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • Pemmel
    Adamama skrev 2012-01-16 15:49:35 följande:
    OK, jag gick och väntade på TV-sändning. Men tvåan och trean är alltså filmer som inte kommer på TV som serie inom det närmaste?
    Jo, de kommer, men det dröjer. Tror inte tvåan kommer förrän efter sommaren.
  • Pemmel

Tycker också att de är riktigt bra. Och "Ont blod" är bättre än "Misterioso", tyckte både jag och sambon. Han känner en av skådespelarna så vi har förhandsbokat hela serien och får hem dem på DVD vartefter de släpps.

• SIL
    Pemmel skrev 2012-01-16 19:11:37 följande:
    Tycker också att de är riktigt bra. Och "Ont blod" är bättre än "Misterioso", tyckte både jag och sambon. Han känner en av skådespelarna så vi har förhandsbokat hela serien och får hem dem på DVD vartefter de släpps.

Då kan du väl skriva här när varje film släpps så jag inte missar nån Glad
  • Pemmel
    SIL skrev 2012-01-16 20:07:51 följande:
    Då kan du väl skriva här när varje film släpps så jag inte missar nån Glad
    Verkar som att jag ljugit lite. Det är fem böcker som blir serier. Förutom de två som vi nämnt tidigare är det "Upp till toppen av berget", "De största vatten" och "Europa blues".
    "Ont blod" sänds på TV i höst, när de andra kommer vet jag inte. Borde ju sändas ganska snart efter i alla fall, tycker man, annars hinner ju serien bli "gammal" innan de sänt klart den.
    DVD-släppen är en gång i månaden. De två första finns redan, trean kommer nästa vecka, fyran i februari och femman i mars.
Svar på tråden Arne Dahl