• atlasus

Gördel

Finns det någon som har testat att ha gördel/korsett efter förlossningen, hur blev resultatet?

• Svar på tråden Gördel
  • pojkens

testade lite med första killen. Dock var den så jäkla obekväm så den var sällan på :).
    tror det absolut kan hjälpa till, men mest är det nog så att den hjälper hålla skiten på plats innan deet drar ihop sig. Viktigast om man använder gördel är ändå att träna musklerna, så man inte missar den delen och tror att gördeln fixar rubbet. FÖr du måste fortfarande träna upp bålen.  

• lugna gatan

Hade så otroligt ont i magen efter kejsarsnitt och jätteuttöjd magmuskulatur att jag fick en sk "bläckfiskgördel" på bb. Det är ett bommullsskynke (kommer från nya zeeland där det tydligen är vanligt att ha efter förlossning) med åtta remsor som man lindar/knyter fast runt magen. Det var jätteskönt när den satt på plats, men hasade lätt snett och upp så då var det så himla opraktiskt och krångligt. Gick till närmsta underklädesaffär och köpte en"tubgördel" som går hela vägen från längst ner på magen till brösten, lätt att gå på toa då ;). Klart den oxå hasade upp, men betydligt lättare att ha på sig.
    Jag kan inte påstå att den formade figuren (förutom då jag hade den på då), men det var åtminstonde skönt att kunna gå och röra sig utan att det smärtade i magen och snittet, jag fick ju händerna fria eftersom jag slapp gå och hålla upp/in magen med dem. Lycka till.

Svar på tråden Gördel