Jag har exakt samma som du! Är i vecka 22 och är jätte öm runt naveln just. Har oxå moderkaka i framkant. Det började med smärtor i sidan av magen men nu sitter det bara runt naveln. Det är ömt när man tar på det och gör ont när jag tex ska resa mig ur soffan, nyser eller går på toa. Jag kikade runt lite på olika forum och det verkar vara ganska vanligt. Vad det beror på är dock inte helt klart. Vissa skriver att deras navel va på väg att pluppa ut, men jag antar att de va mycket längre gångna. Någon hade pratat med BM som sagt att det var magmusklerna som börjat dela på sig, vilket va min egen fundering. Har du möjligen pratat med din BM och fått något bra svar? Är lite nyfiken då min BM inte hade så stor koll på det där med magmusklerna just, hade inte ens hört talas om det när jag frågade henne, mkt märkligt då det ju är väldigt vanligt. För min del är det lite extra viktigt att få reda på om det är magmusklerna då jag jobbar som instruktör och man ska sluta göra raka situps eller crunches när de har börjat dela på sig. Så om du har fått veta nått mer är jag jätte nyfiken!!!