• mistel11

Kramp i magen av D-droppar?!?

Min lilla kille på snart två månader har fått kramper eller gaser i magen som inte vill komma ut. Jag funderar på om det kan vara d-dropparna jag ger honom. Detta är fjärde gånger jag försöker med dessa men varje gång får jag samma resultat med kramper i magen efter ca 3 dagar, då jag väljer att sluta med dessa för jag inte vill se honom lida. 

Jag har testat både oljebaserade samt vattenlösliga. På BVC säger de att det inte vet om det kan vara så eller inte. Blir lite frustrerad, jag vet ju hur viktigt det är att lillen får i sig d-vitamin. 

Någon som varit med om samma problem och funnit en bra lösning?  Berätta gärna hur! :)

• Svar på tråden Kramp i magen av D-droppar?!?
  • 3 barns mor

är det acos du provat med. ska finnas d vitamin och köpa som ej innehåller E nr.

• Milno

Samma här, blir ledsen och kramper/ont i magen, vaknar 1 ggr i timmen med då han får dem...har testat ACO, Dunmedic ( de utan E-nr) samt vattenlösliga med samma resultat.....då han ej får är han en glad kille som vaknar 1-2 ggr/ natt (3,5 mån gammal nu). Har nu sett att sempers magdroppar finns i version med tillsatt D-vitamin så tänkte testa det.

• mistel11

Ja det är Acos droppar jag använt. Vet du var man kan få tag i de andra dropparna då? Vet du om ens det är möjligt att de kan reagera på detta? 

• Milno

Alla dropparna säljs på apoteket :)
    Kollar man här på familjeliv samt annars på nätet verkar fler ha dessa problem. När jag frågade på BVC så trodde de ej att det kunde ge problem, dock...

• mistel11
    Malin 874 skrev 2012-01-16 19:46:13 följande:
    Samma här, blir ledsen och kramper/ont i magen, vaknar 1 ggr i timmen med då han får dem...har testat ACO, Dunmedic ( de utan E-nr) samt vattenlösliga med samma resultat.....då han ej får är han en glad kille som vaknar 1-2 ggr/ natt (3,5 mån gammal nu). Har nu sett att sempers magdroppar finns i version med tillsatt D-vitamin så tänkte testa det.
    Åh, stackars liten! Det låter precis som för min kille. Han sover också jätte dåligt om nätterna då jag gett honom dropparna men bra annars.  Har du hört dig för på bvc vad det tror om detta?

Tack för tipset, ska genast kolla upp sempers magdroppar. 
  • Maxbox
    mistel11 skrev 2012-01-16 19:49:03 följande:
    Ja det är Acos droppar jag använt. Vet du var man kan få tag i de andra dropparna då? Vet du om ens det är möjligt att de kan reagera på detta? 
    Jag har läst här på FL om någon/några vars barn reagerat på D-vitamindropparna. Men de mådde bättre när de byttes ut mot vattenbaserad D-vitamin.
  • mistel11
    Malin 874 skrev 2012-01-16 20:03:09 följande:
    Alla dropparna säljs på apoteket :)
    Kollar man här på familjeliv samt annars på nätet verkar fler ha dessa problem. När jag frågade på BVC så trodde de ej att det kunde ge problem, dock...
    Ja jag vet inte vad jag ska tro. Hon på bvc verkar alldeles nollställd i varenda fråga jag ställer gällande allt,så henne får jag inte ut mycket av. Jag får helt enkelt prova mig fram. In på apoteket och leta d-droppar utan konserveringsmedel :)
  • mistel11
    Maxbox skrev 2012-01-16 21:38:59 följande:
    Jag har läst här på FL om någon/några vars barn reagerat på D-vitamindropparna. Men de mådde bättre när de byttes ut mot vattenbaserad D-vitamin.
    Tack för tipset men det har jag redan testat. Det fungerade tyvärr inte för våran kille. Han verkar reagera på något i dessa också. 
  • Milno

Vet inte hur man citerar från mobilen men sempers magdtoppar tycker jag varit bra. Imorrn tänkte jag köpa de som är magdroppar+ d-droppar i ett att testa. Magdropparna tål han ju så förhoppningsvis går det bättre så, då är det ju bara d-vitamin tillsatt o inga andra oljor eller annat.
    Vad gäller BVC så har jag samma erfarenhet som du :(

• mistel11
    Malin 874 skrev 2012-01-16 22:13:05 följande:
    Vet inte hur man citerar från mobilen men sempers magdtoppar tycker jag varit bra. Imorrn tänkte jag köpa de som är magdroppar+ d-droppar i ett att testa. Magdropparna tål han ju så förhoppningsvis går det bättre så, då är det ju bara d-vitamin tillsatt o inga andra oljor eller annat.
    Vad gäller BVC så har jag samma erfarenhet som du :(
    Ja jag läste om sempers droppar med d-vitamin. Jag ska också testa med dem imorgon. Det borde ju inte vara några problem här heller eftersom även han äter de vanliga magdropparna från semper. Funderar bara på om den mängd d-vitamin blir lika stor med sempers som med acos.? Får höra efter på apoteket imorgon :)
  • Milno

Det ser ut som det är rätt mängd på beskrivningen :)
    Ja, hoppas att dessa funkar bättre för dig o för mig! :)

• mistel11

"Malin 874" har du fått tag på magdropparna? Jag har åkt runt hela stan för att kunna köpa dem men ingen säljer ju dessa?!

• mistel11

Det har gått bra! Fick tag på dropparna tillslut. Än så länge verkar han inte reagera på dropparna. Magen är helt återställd igen, så skönt att slippa se honom med kramper hela dagarna och nätterna.
    Vilken tur att du berättade om sempers droppar, hade faktiskt ingen aning om att de fanns, TACK!
    Hur går det själv, mår din lilla bra nu?

• Milno

Vad roligt!!! :) Här funkar det bra med(peppar, peppar), så skönt! :)

Svar på tråden Kramp i magen av D-droppar?!?