• SilverEmma

Bildgoogla?

Om man har en bild och vill ta reda på var den kommer ifrån, hur gör man då? Har läst att man kan googla på en bild men aldrig fattat hur man gör det. Någon som kan förklara?

Fanny och Elliot...mina tjejer!
  • Svar på tråden Bildgoogla?
  • MHM

Om jag trycker "kopiera bildwebbadress" när jag trycker på din bild och googlar det, och visar bilder, kommer det upp en del trådar från dig... kan det vara så man menar?

• SilverEmma
    MHM skrev 2012-01-16 20:48:09 följande:
    Om jag trycker "kopiera bildwebbadress" när jag trycker på din bild och googlar det, och visar bilder, kommer det upp en del trådar från dig... kan det vara så man menar?

Ingen aning...jag har som sagt bara hört att man kan googla på en bild. Hur får du fram "kopiera bildwebadress*?
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • MHM

Högerklickar på bilden... fast det kanske står olika beroende på vilken webbläsare man har...

• SilverEmma

Jag får iallafall inte fram något där som går att googla på. Obestämd

• Hillbillie

Högerklicka på bilden och välj "egenskaper". Då får du upp en flik med bl a en http-adress (URL). Den kan du kopiera och klistra in i googles bildsök.  (Kom ihåg att klicka på kamerasymbolen på google).

• MHM

Vilken webbläsare har du? Tror att det finns en knapp som heter Egenskaper om det är IE och där finns information om bildadressen.

• katalysator
    MHM skrev 2012-01-16 20:48:09 följande:
    Det fungerar enbart för att FL lagrar alla bilder på ett särskilt ställe, och varje gång bilden visas hämtas de från samma plats så att samma URL ingår i alla trådar. Det skulle inte hjälpa dig att hitta om någon använt bilden på en helt annan sida Glad Däremot kan man klicka på kameran i sökrutan som Laurora länkade till och klistra in bildlänken där.
  • SilverEmma

Aaahh.....nu fattar jag vad man ska söka på! Tack för hjälpen!

• MHM
    katalysator skrev 2012-01-17 09:10:16 följande:
    Det fungerar enbart för att FL lagrar alla bilder på ett särskilt ställe, och varje gång bilden visas hämtas de från samma plats så att samma URL ingår i alla trådar. Det skulle inte hjälpa dig att hitta om någon använt bilden på en helt annan sida Glad Däremot kan man klicka på kameran i sökrutan som Laurora länkade till och klistra in bildlänken där.
    Smart! tack!
  • Coyote

Som UHF säger, absolut enklaste sättet, klicka, dra, släpp.

Svar på tråden Bildgoogla?