• Jmelb

Kan jag ha PCOs??

Jag har under många år fått förklarat att de inte hittar något fel utan att jag o min man är ofrivilligt barnlösa. Har gjort 2 IVF och båda misslyckades.. dock blev jag lätt överstimulerad båda behandlingarna och bildade många äggblåsor. Sedan när vi ville göra IVF nr 3 så sökte vi oss privat.

Det första den läkaren sa att hon tyckte att jag hade en PCO's äggstock.. lite förstorad och att jag hade många små foliklar som ett pärlband kring kanten på äggstocken..

Jag gick sedan hem och läste på vad PCO och då står det att de som har PCO's oftast är överviktiga, har oregelbunden mens och har högt testosteron, acne och är tävlingsinriktade. det enda jag känner igen mig på är att jag är otroligt tävlingsinriktiad och har lätt att bilda muskler. jag är inte överviktigt, snarare tvärtom. jag  har aldrig haft problem med acne. jag har haft regelbunden mens.. visserligen har jag ätit p-piller i ca 10 år, så det är kanske p-pillerna som har minskat symptomen??? jag slutade äta p-piller 2006 och efter det har jag harft regelbunden mens..

Kan jag ha PCO ändå?? vad menas med det egentligen och kan jag någonsin få barn?

Svar på tråden Kan jag ha PCOs??