• Anonym (skäms)

Stor "potatisnäsa" på ul

Jag vet knappt vad jag ska börja för jag skäms för att jag känner så som jag gör oxå.

När vi var var könsul i vecka 26 så gjorde vi även 3d. Det var helt underbart att få se sin lilla lilltjej och verkligen se hur hon ser ut. Jag tänkte inte alls på det utan var bara så glad över att få reda på vad det var för något och att få se hennes ansikte. Kanske inte mest de lyckade bilderna men ändå så att man fick en skymt om hur hon såg ut och att allt såg så bra ut:).

Nu när vi gjorde ett 2d ul igen i vecka 31 pga av andra skäl så hade hon världens trubbnäsa men samtidigt uppåtnäsa. Jag vet att man inte kan lita helt och hållet på dessa bilder men det kan väl inte visa så fel heller?
    Så nu har jag börjat att titta på hur hon såg ut från dessa 3d ulbilder och visst ser man att hon har en riktig potatisnäsa. Vilket iof kan vara jättegulligt. Min dotter hade det när hon föddes men det var mer en liten potatisnäsa och var mer lika liten som en knapp.
    Men nu är det en annan pappa till det här barnet och han har ganska stor näsa på alla sätt och vis. En blandning av en höknäsa och en potatisnäsa med andra ord.

Jag skäms så otroligt mycket för att känna så här och det är inte meningen att låta så ytlig. Jag vet att vi kommer säkert att tycka att hon är den mest sötaste som finns på jorden och älska henne mest på hela jorden men jag är rädd för att det ska bli mobbning av andra eller på skolan. Barn kan vara riktigt elaka.

Jag vet inte vad jag ville med detta men jag behövde nog helt enkelt skriva av mig lite.

Snälla, jag vill helst slippa en massa påhopp, då jag redan mår dåligt pga detta.

• Svar på tråden Stor "potatisnäsa" på ul
  • Anonym

Näsan på en baby behöver inte direkt visa hur den ser ut när barnet blir stort =) Sedan så mobbas barn sällan pga utseende.

• Devinsmammi

Vi hade samma sak!! Hon hade inte alls lika liten näsa som min sons näsa på hans 3D bilder. Blev rätt förvånade men BM sa att dom brukar se ut så på bilder :) jätte stor potatis näsa och tjocka läppar

• Anonym (skäms)
    Devinsmammi skrev 2012-01-16 20:38:57 följande:
    Vi hade samma sak!! Hon hade inte alls lika liten näsa som min sons näsa på hans 3D bilder. Blev rätt förvånade men BM sa att dom brukar se ut så på bilder :) jätte stor potatis näsa och tjocka läppar
    Är du fortfarande gravid eller har hon kommit ut nu så att ni har kunnat se om det stämmer med ul-bilderna?:)
  • Lazyass

Tar du inte lite händelserna i förväg? Du pratar om skola? Barnet är ju inte ens fött! Om du nu ska döma ditt barns utseende så kan du väl vänta till hon kommer ut. Dessutom har du ju inte en aning om hur hon kommer se ut om 7 år.

• Maac

Hej! På vårt 3D UL så hade vår son JÄTTESTORA läppar, såg helt galet ut. Men BM sa att det är jättevanligt att de ser lite konstiga ut, när de ligger där och är hopklämda. Han såg typ normal ut när han kom ut

Så ta nu inte och oroa dig i förväg 

• Anonym

Min tös såg ut som Pinoccio på UL, ut kom en tjej med jättesöt liten näsa! Solig

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-16 20:37:46 följande:
    Näsan på en baby behöver inte direkt visa hur den ser ut när barnet blir stort =) Sedan så mobbas barn sällan pga utseende.
    Skojar du? Barn mobbas väl hela tiden för hur dom ser ut. Barn kan vara riktigt hemska och vidriga när det kommer till mobbing och att säga vad man tycker.
  • leomax

Vår yngsta såg helt skrämmande ut på UL men var, och är, extremt bildskön i verkligheten. Tydligen blir bilderna helt förvrängda på dessa tekniska under!!

• Anonym (skäms)

Tack för era inlägg. Skönt att höra att det är fler som har fått "konstiga" bilder på ul men att det sen inte har stämt överens i verkligheten:).

Min sambo tycker att jag är löjlig och nojjar mig för sånt som man inte ens ha nån aning om än. Men det är väl så när man väl ha börjat tänka på nånting som "stör" en så kan man inte slippa det. Men visst ska man inte ta ut nånting i förskott för det kan ju vara så att det inte stämmer överens med verkligheten:)

• Devinsmammi

Hon har inte kommit än men man är ju väääldigt nyfiken hur hon ser ut. Om 5v vet vi.. Men tror inte du behöver oroa dig! :)

Svar på tråden Stor "potatisnäsa" på ul