• sjöjungfru

Bakmaskin???

Såg en anons idag om en bakmaskin..Någon som har ? Använder du den?

• Svar på tråden Bakmaskin???
  • Diablo

Om du menar en sådan som du lägger i ingredienser på kvälle och så vaknar du till doften av nybakat, så ja jag har en. Men jag tycker att man får för små bröd. Och sedan tycker jag att alla bröd smakade likadant! Sambon däremot älskar bröden, och jag måste erkänna att det är härligt att vakna och äta ett varmt och nybakat bröd!

Har man tur behöver man inget vett!
  • saltflingan

Vi har en, sambon som köpte. Vi använder den bara på helgerna när sambon äter frukost. Jag tycker brödet är trist, blir så kompakt tycker jag. Sambon älskar det så smaken är som baken. Själv skulle jag mycket hellre göra brödet i ugnen, men när skulle jag hinna med det? Dessutom som måste man ta upp brödet direkt när det är färdigt för annars blir det så degigt, trots att det finns en funktion dom gör att brödet ska klara att ligga färdigt ett tag. Sen tycker jag att bröden blir alldeles för stora, men jag tror att sambon köpte den största dom fanns. Bröden håller inte för lagring utan bör ätas direkt, de torkar otroligt snabbt.

• Fyndomat

Jag har en bakmaskin och jag älskar den!
    Jag älskar bröd men kan inte baka hur jag än försöker och köpebröd blir så trist i längden.
    Jag äter inget annat bröd längre och det blir så himla bra, en liten sats räcker hela veckan för mig.

Jag gissar att misstaget ni två ovanför gjort är att utgå från ett basrecept och det blir ju sådär festligt. Det krävs att man "kör in sig" för att få rätt proportioner på mjöl, vätska, jäst, temperatur, bakprogram och sådär och då får man nästan räkna med att det inte blir världens godaste bröd.

Jag tycker att det gott och väl motsvarar köpekvalité i fluffighet och smak. Klart värt pengarna för bakanalfabeter som mig!

Svar på tråden Bakmaskin???