• Anonym (hjälp)

Hur mycket skulle du betalat?

En kompis har erbjudit sig att hjälpa mig att transportera min häst. Hon vill ha betalt för soppan såklart men också för milen hon kör liksom. Hon vill ha 60kr per mil inklusive bensinkostnaden. Är det rimligt? Hur mycket skulle du betala för den typen av hjälp?

• Svar på tråden Hur mycket skulle du betalat?
  • Anonym

Hur långt är det?
    Antar att hon vill ha lite för sin tid också, annars borde ju bara schablonsumman 18,50 appliceras på slitaget på bilen etc.

• Anonym

Står du för hästtransporten? Hur långt ska hon köra? Hur lång tid tar det?

• Frontline

Vad har hon för bil som är så dyr milersättning på...
    Hur långt ska ni åka...
    Jag personligen hade tagit ca 14.50 milen för det är vad bensinen kostar och min bil drar nog en liter med hästsläp...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (hjälp)

Hon har en sån hästlastbil för 2 hästar. Det är ca 10 mil tur och retur, borde väl ta typ 3 timmar kanske

• Nattis90

Okej att hon vill ha för bensinen , men jag skulle aldrig vilja ha pengar för min tid när det gäller att hjälpa en vän :S

• Anonym (hjälp)

Hon vill ju ha för att det tar av hennes tid också.. Vi är inte jätte nära vänner, snarare bekanta

• Frontline
    Anonym (hjälp) skrev 2012-01-16 23:24:13 följande:
    Hon vill ju ha för att det tar av hennes tid också.. Vi är inte jätte nära vänner, snarare bekanta
    Fast man kan även hjälpa bekanta utan att ta hutlöst betalt, detta skulle alltså bli ca 1200:- med andra ord 400:- i timman det är ju vad en hantverkare tar i timman och då har man ju rotavdrag på det...

Kan du inte låna en hästsläp och få hjälp av nån annan som tar en skälig ersättning..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

Schablon för bilkostnad 18,50. Står du eller hon för transporten? Annars blir det väl en liten kostnad där, + bekants tid. Mja, personligen hade jag nog hellre betalat "timlön" än per mil för tiden ;)

• Anonym
    Anonym (hjälp) skrev 2012-01-16 23:22:59 följande:
    Hon har en sån hästlastbil för 2 hästar. Det är ca 10 mil tur och retur, borde väl ta typ 3 timmar kanske
    Vad kostar det att hyra ett hästsläp, bensin/diesel & dragbil? Skulle ställa den kostnaden mot 1200 kr för 10 mil..
Svar på tråden Hur mycket skulle du betalat?