• Anonym (nyfken)

    vart du kränkt av låten de e bögarnas fel från sknasen?

    endast homo/bi får svara :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 00:14


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vart du kränkt av låten de e bögarnas fel från sknasen?
  • Pappa Micke

    Jag kan svara för en släkting till mig. Jag kommer inte säga vem det är och jag röstar inte heller i omröstningen.

    I alla fall, en manlig släkting till mig är homosexuell och han tar inte alls illa upp när någon "skämtar" om homosexuella. Han tycker det är jobbigt men han tar inte illa upp. Han föredrar att man säger "homosexuell" istället för bög men en av hans favoritlåtar är just "Bögarnas fel" som han sjunger/nynnar på hela tiden!


    ★✰★ Stolt pappa och familjehem ★✰★
  • Anonym (nyfken)
    Pappa Micke skrev 2012-01-17 00:11:43 följande:
    Jag kan svara för en släkting till mig. Jag kommer inte säga vem det är och jag röstar inte heller i omröstningen.

    I alla fall, en manlig släkting till mig är homosexuell och han tar inte alls illa upp när någon "skämtar" om homosexuella. Han tycker det är jobbigt men han tar inte illa upp. Han föredrar att man säger "homosexuell" istället för bög men en av hans favoritlåtar är just "Bögarnas fel" som han sjunger/nynnar på hela tiden!
    bra att han inte tar illa upp, jag svarar inte heller då jag inte e homo/bi :)
  • Pappa Micke
    Anonym (nyfken) skrev 2012-01-17 00:14:08 följande:
    bra att han inte tar illa upp, jag svarar inte heller då jag inte e homo/bi :)
    Nu vet jag ju inte om han är något slags "specialfall" eller om fler homosexuella är så men han jämför homoskämt med t.ex blondinskämt, skämt om norrlänningar, stockholmare osv :)

    Och jag brukar inte ta illa upp om någon drar ett skämt om norrlänningar fast jag bor i norrland! Det är ju egentligen bara skämt och skulle egentligen kunna handla om vem som helst.. Saken är den att man vill helst sätta en "titel" på personen i skämtet så det ska bli enklare. Fast det vet väl alla =)
    ★✰★ Stolt pappa och familjehem ★✰★
  • Anonym (D)

    Låten driver inte med bögar så varför skulle homosexuella känna sig kränkta?
    Den driver med fördomsfulla, religiösa människor med mossiga åsikter, så om det är några som borde känna sig kränkta så är den typen av människor, men det är kanske inte så vanligt att man identifierar sig som en sådan typ.

  • EvelinasSyster

    Nej den är ju skitrolig, och tar man illa upp så fattar man ju helt klart inte ironi


    ~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Lufsan

    Den driver ju med alla som vill kränka homosexuella. Så själv tycker jag att den är ett slag mot homofobin. 


    En dag i sänder.
  • sys

    Texten är ju slående - den tar upp precis allt som finns att ta upp - och det är bögarnas fel!

    Jag tar inte illa upp för fem öre, jag anser att det är en av de där sakerna som det behöver skämtas om på ett bra sätt lite oftare. Ju mer man pratar/skämtar om något, desto mer accepterat blir det!


    we begin our lives when we die
  • LillaLady
    Anonym (D) skrev 2012-01-17 02:23:51 följande:
    Låten driver inte med bögar så varför skulle homosexuella känna sig kränkta?
    Den driver med fördomsfulla, religiösa människor med mossiga åsikter, så om det är några som borde känna sig kränkta så är den typen av människor, men det är kanske inte så vanligt att man identifierar sig som en sådan typ.
    Dum spiro, spero
  • Anonym (nyfken)
    Anonym (D) skrev 2012-01-17 02:23:51 följande:
    Låten driver inte med bögar så varför skulle homosexuella känna sig kränkta?
    Den driver med fördomsfulla, religiösa människor med mossiga åsikter, så om det är några som borde känna sig kränkta så är den typen av människor, men det är kanske inte så vanligt att man identifierar sig som en sådan typ.
    jag tror nog att det finns någon av alla homo/bi personer som tagit illa upp.
    men min uppfattning e den samma som din att det e en ploj på de kristna tex tänker! :) 
  • kickanw

    De använder sig ju bara av samma logik som Sverigedemokraterna.
    Vissa tycker ju att det är skitroligt att hitta en grupp människor och skylla alla världens problem på den gruppen. Hitler var också en sån kille.

    Därför driver ju Grotesco inte alls med bögar utan snarare tvärtom med populister som tror att det finns såna enkla lösningar på allt!

Svar på tråden vart du kränkt av låten de e bögarnas fel från sknasen?