• LHUF

Hur länge brukar halsmandlarna vara svullna vid halsfluss, någon med erfarenhet om svullna halsmandlar?

Någon som har erfarenhet?

Dottern fyller snart 4 år, har haft en del problem med snarkning från och till, opererade bort polyperna i oktober. Blev lite bättre men har ff en del snarkningar,

Nu har hon halsfluss, var hos dr i söndags och hon fick PC, han sa också att hon var rejält svullen i mandlarna. Berättade då att hon tagit bort polyperna.

Nu har hon ätit i 1,5 dag och nu i morse låter det ff hemskt när hon sover/andas,lät som hon hade lite andningsuppehåll, men inte astmatisk andning. hur länge brukar mandlarna vara svullna vid halsfluss?  

Han sa även att vi borde fundera på att op mandlarna också. Men man kanske skall vänta med att gå till läkaren tills pc.kuren är slut?   

Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden Hur länge brukar halsmandlarna vara svullna vid halsfluss, någon med erfarenhet om svullna halsmandlar?
  • J 1981

Min son hade halsfluss i höstas med jättefula mandlar, blev också behandlad med PC. Jag upplevde att mandlarna var svullna (men inte röda/prickiga) ett bra tag efter avslutad kur (dock utan några symptom) om det är normalt vet jag dock inte... Lycka till, hoppas hon kryar på sig!

Svar på tråden Hur länge brukar halsmandlarna vara svullna vid halsfluss, någon med erfarenhet om svullna halsmandlar?