Hur tidigt kan man göra VUL?
mitten av december fick jag MF, nu är jag redan gravid igen i typ v 5. Hur tidigt kan man göra vul för att få det verkligen bekräftat och kolla att allt ser bra ut!?
mitten av december fick jag MF, nu är jag redan gravid igen i typ v 5. Hur tidigt kan man göra vul för att få det verkligen bekräftat och kolla att allt ser bra ut!?
Det är inte många sjukhus som låter en komma på VUL innan vecka 8 eftersom det är så vanligt med missfall innan dess tyvärr. Du kan prova med en privat gyn kanske? Hjärtat brukar inte börja slå förrän i vecka 6, så innan dess kan de inte se så mycket mer än att det finns nåt där.
Di har inget hjärta före i V8 tror jag. Är i precis samma sits som dig. Ett MF i aug och ett i okt. Nu gravid i V5 och springer bara på toa och är livrädd för att se blod ;(
I vecka 5 börjar hjärtat slå har jag för mig, men det är jättesvårt att se det på ett vul så tidigt. Jag gjorde vul när jag var i 7+3 har jag för mig och såg hjärtat slå. Men jag tror det är bäst att vänta så länge som möjligt eftersom det ofta är svår att se hjärtat så tidigt så kan de skapa mer oro än lugna dig.
Jag hade ett misstänkt missfall och fick vul 6+0 och de kunde inte se nåt. Fick ett nytt vul 6+3 och då slog hjärtat Är i 13+3 idag!
Jag gjorde VUL i v 6+0, såg hjärtat slå jättetydligt