• Norahs mamma

Hjälp! Bortförklara SEA-band...

Imorgon ska jag börja jobba (mammaledig) lite, inskolning närmare bestämt...
    Och ajg kommer nog behöva ha mina SEAband på mig då jag mår pyton!

Vad ska jag säga när arbetskompisarna undrar vad det är?!
    Vill inte säga att jag är gravid då jag bor i en liten håla där man knappt kan prutta utan att tanten på andra sidan byn ringer å undrar hur det är med magsjukan

• Svar på tråden Hjälp! Bortförklara SEA-band...
  • Norahs mamma

fast det är inom vården, så det ser nog inte så bra ut

fast annars var det bra...

Kan heller inte ha långärmat då det är en busarong (sjukhuskläder)...

• höst 2005

Säg att du tycker att du fryser om handlederna och att det värmer lite!
    Alt att du har ont i lederna eftersom det är så kallt ute!
    Lycka till!

• 3barnsmor35

Det finns ju såna akupressur armband som liknar smyckesarmband, du får väl dra till med att du har värk ngnstans o tänkte prova om d lindrar.

F.ö. så funkar inte seabanden speciellt bra, jag spydde som en gris ändå så jag fick ta Postafen.

Nu i v.24 har jag inte kräkts på en hel vecka *tjoho* detta är en kräsen bebis

kramar

• Norahs mamma

embryot:
    band om man har runt handederna som lindrar illamåendet...

mama bean:
    Postafen funkar inte alls!!
    Förra graviditeten spydde jag 1-40ggr/dag, och lergigan hjälpte ibland, postafen var bara ett hån då

Och jag tror att banden funkar!
    Tog av mig dem nu och blev illamående... tog på dem igen och det börjar gå över
    placebo-effekt?

• BillaBong

Norahs mamma:
    Hm, svår sits det där. Speciellt när du varken kan ha andra armband eller långärmat. Jobbar själv inom vården och vet hur svårt det kan vara att dölja saker sådär :P Jag hade dock turen att slippa det mesta av illamåendet, men hann prova armbanden och de funkade verkligen! Häftigt! Jaja, hur som helst! Tipset om att du har någon slags värk och ville prova om banden funkade tycker jag verkade som den bästa idén. Den skulle jag kört med :)

• 123ABC

Man kan ju faktist ha dem om man är åksjuk också.. du kan säga att du har haft problem med nån balansnerv eller nått som gör att du mår illa och dom hjälper mot illamåendet??

• Miim

Pröva att inte säga nått alls!
    Min erfarenhet är att folk inte är så pass uppmärksam som
    man tror. Som exempel sa en arbetskamrat till min svägerska att det tydligaste tecknet på graviditet är när tjejer 30+ plötsligt måste köra bil när det är fest...
    Samma person reagerade inte alls när svägerskan en vecka senare tackade nej till ett glas vin på after worken för att hon körde bil

• 3barnsmor35

Noras mamma,

Sant, Postafen hjälper bara marginellt man blir mest bläckad av dem

Jag åt dem kanske två ggr sen gav jag upp o spydde ändå, gillade inte att känna mig full o dåsig när man har en liten till att ta hand om.

Det ska kännas att man lever!

Kram o lycka till

• miss kitty

skaffa brett armand till din klocka och sätt över den ena och sedan ett brett armband över den andra?

• Norahs mamma

Tack för alla svar...

Om nån frågar så säger jag att jag äter nån medicin (antibiotikakur?) som gör att jag mår illa...

• Collica

Ha handledsvärmare på. Det har jag ofta. Som benvärmare fast på handlederna. Skönt, speciellt när man sitter framför en dator hela dagarna. Köpte mina hos Antroposoferna i Järna/Stockholm, men de finns säkert på flera olika ställen.

Svar på tråden Hjälp! Bortförklara SEA-band...