• Tilli o theodor

bra svensk låt?? hjälp??

hej!!

e så att jag ska söka musikhögskolan snart och ska sjunga 3 låtar på audition, varav 1 på svenska.. sitter o funderar så hjärnan knakar, försöker hitta nån bra svensk låt att sjunga. Nån som har nått förslag?? kanske nån som tom sökt musikhögskolan?? Alla tips uppskattas!! KRAM

• Svar på tråden bra svensk låt?? hjälp??
  • Lola Jämtland

Vad ska det vara för typ av låt?

• Muminmamman

Vad vill du att det ska vara för genre?
    En klar favvo för mig är "Du måste finnas" (Helen Sjöholm) ur Kristina från Duvemåla..

• Lola Jämtland

Jag tänkte oxå på Helen Sjöholm fast låten "Du e min man".

• Tilli o theodor

ja den e bra!! jag ska söka afroamerikansk linje, alltså pop, soul, rock, jazz.. så det finns ju mpnga olika låtar som ligger i helt olika genrer... men nån typ popballad, musikal, hm.. lisa nilsson eller ja, vet inte riktigt precis vad det ska vara för typ av låt, inte för lätt iallafall.. måste ju visa att jag kan sjunga :)

• Nisses lada brinner

"Saker som hon gör" med Imperiet, tidernas bästa svenska låt

• Tilli o theodor

tack tack för alla tips!! Mer?? ska fixa fram alla låtar ni föreslår o lyssna på dem..

• Lola Jämtland

Nån låt av Stevie Wonder då?

• Lola Jämtland

puckojag...svenska låtar var det ju...

• Tilli o theodor

ja jag ska sjunga "overjoyed" av stevie wonder + nån till på engelska och sen en svensk låt! Stevie wonder e underbart bra :)

• Tilli o theodor

men som sagt, behöver 1 till på engelska och en på svenska... så svårt tycker jag..jag menar man kan ju massor av vanliga låtar man hör på radio och som man sjungit tidigare men nu när man ska söka musikhögskolan vill man ha nån låt man sjunger riktigt bra och som e bra

• Tilli o theodor

ni får gärna ge förslag på låtar på engelska oxå om ni vill !! :)

• Tilli o theodor

kan nån nån bra shania twain eller faith hill låt, nån av det lite lugnare slaget??

• pallonhaj

Av längtan till dig - Cajsa-Stina Åkerström.

• Solvarm

Jag tycker att mycket av det Monica Zetterlund sjungit på svenska är bra. Lyssna på låtar från skivan "Varsamt" till exempel. Eller, i alla fall tror jag skivan heter så

• Skusan

Rebecka Thörnkvist gör en hel del massa bra låtar...

Eller Angel Eyes med Ella Fitzgerald.

• Solvarm

"dream a little dream" är ju också en superbra låt. Har gjorts av många säkert, jag har hört den med The Mamas and the Papas" och Louis Armstrong.

Svar på tråden bra svensk låt?? hjälp??