Virren skrev 2012-03-17 11:09:17 följande:
Har samma problem och är nu desperat efter tips! Lillan tog tidigare flaska men har sen en tid tillbaka vägrat... och nu tror jag inte att hon får i sig det hon ska då hon ska amma varannan timme sedan flera dagar tillbaka. Det är inte hållbart.
Har provat gå med henne, funkade en gång. Har provat sitta framför tv:n vilket oxå funkade en gång då jag prickade den tid då hon börjar bli hungrig men inte börjat säga till än... inte helt lätt. Men det är nu flera dagar sedan. Har oxå provat två sorters flaskor, en som luftar Mam och en vanlig Bambino utan reslutat.
Är det värt att prova fler sorter? Blir ju dyrt att hålla på och köpa alla möjliga sorter som Dr. Brown, Tommii Tippie och allt vad de heter.
Så fler tips snälla nån!
Hur gammalt är barnet? Min dotter åt med max 2-3 timmars mellanrum fram tills hon var ca 6 månader och så dt är precis som Skogsvitter säger helt normalt (ett tag ammade jag med 15 min mellanrum).
För övrigt min dotter tog inte heller nappflaska alls förrän hon var 4 månader och vanlig napp började hon med (vilket kanske var onödigt) när hon var 8 månader (i samband med att slutande amma). Jag tror att anledningen till att hon inte tog nappflaska var för att jag blev stressad när jag skulle ge henne flaska (vilket inte är så lätt att inte bli när bebisen skriker) och att hon helt enkelt föredrog bröstet vilket jag är glad för då jag kunde amma henne länge och hade väldigt mycket mjölk samt en glad,frisk och välnärd bebis. Jag förstår att det för TS är jobbigt då hon har så starka som medicinska skäl för att vilja ge flaska. När jag tillslut fick min dotter att ta flaska så låg hon inte i min famn (jag som trodde att man skulle göra tvärt om) utan i soffan bredvid mig. Jag använde en napp med långsamt flöde (för barn + 1mån) och flaskan hon tog var Philips AVENT och det var urpumpad bröstmjölk inte ersättning. Det tog säkert ett par veckor innan vi kunde ge henne flaska i famnen (vet ej varför) så antingen låg hon bredvid en eller satt/låg i vagnen.
Stort lycka till har tyvärr inga bättre tips!