• Anonym (Mattias)

Hur flirtar man på facebook?

Hej, jag undrar hur man flirtar på facebook. För addar jag ett söt tjej som verkar intressant och sen skriver i chatten "Hej" så får jag inte svar tillbaka. Hur gör man egentligen? Vilka är dom bästa knepen? Eller ska man undvika att flirta på facebook?

• Svar på tråden Hur flirtar man på facebook?
  • Binegar

Känner du dessa tjejerna/denna tjejen?
    Hur gamla är ni?

Jag tycker inte det är så attraktiv med en okänd kille som helt plötsligt ska skriva till mig. Jag skriver inte med folk som jag inte har något vettigt att skriva om till.

Men ja, man ska nog undvika att flirta på facebook.
    Jag träffade min man på internet, jag var intresserad av honom eftersom jag hade stött på honom på det forumet 4 år tidigare. Men det var i våras som vi började skriva.

Men vi flirtade ju aldrig. Vi skrev om saker & diskuterade allvarliga saker, typ barnarbete, mat, vad man gör på fritiden etc. Saker vi tyckte var viktigt & som vi fann intressanta.

Sedan blev det mer & mer. Det kommer liksom av sig självt om det är menat. Man ska inte behöva tvinga fram något. Passar man ihop så gör man & då kommer ens vägar att mötas. Tror jag :)
    Jag tror inte man finner kärlek genom att jaga den.

• Anonym (Mattias)
    Binegar skrev 2012-01-17 18:50:21 följande:
    Känner du dessa tjejerna/denna tjejen?
    Hur gamla är ni?

Jag tycker inte det är så attraktiv med en okänd kille som helt plötsligt ska skriva till mig. Jag skriver inte med folk som jag inte har något vettigt att skriva om till.

Men ja, man ska nog undvika att flirta på facebook.
    Jag träffade min man på internet, jag var intresserad av honom eftersom jag hade stött på honom på det forumet 4 år tidigare. Men det var i våras som vi började skriva.

Men vi flirtade ju aldrig. Vi skrev om saker & diskuterade allvarliga saker, typ barnarbete, mat, vad man gör på fritiden etc. Saker vi tyckte var viktigt & som vi fann intressanta.

Sedan blev det mer & mer. Det kommer liksom av sig självt om det är menat. Man ska inte behöva tvinga fram något. Passar man ihop så gör man & då kommer ens vägar att mötas. Tror jag :)
    Jag tror inte man finner kärlek genom att jaga den.
    Nej, jag känner inte denna tjej eller har träffat henne. Hon bor nån mil bort. Jag är 23 hon är 17. Det vore kul att börja prata med henne och bli vänner och sedan kanske flirta lite lätt och se vart det leder.
  • Praktisk

Jag som är lite gammal blev shockad första gången jag gick in på facebook

"Do you want to poke that person" - när jag var ung betydde poke fuck

• Anonym (Mattias)

Jag undrar vad gör man. Nu är denna tjej skrivit hej tillbaka. Vad gör man nu, det är inte så att jag ex "Tjena, ska vi ses på lördag och mysa" Utan vill lära känna henne utan att visa att jag tänker ragga på henne utan att man bara vill lära känna henne. Jag är verkligen oerfaren. Råd?

• Hillbilly

Tycker inte man raggar upp någon helt okänd på Facebook - som tjej är man väldigt restriktiv mot såna killar.... Anmäl dig på någon dejtingsida istället, där alla vill träffa någon...

• Anonym (Mattias)
    Hillbilly skrev 2012-01-17 19:30:05 följande:
    Tycker inte man raggar upp någon helt okänd på Facebook - som tjej är man väldigt restriktiv mot såna killar.... Anmäl dig på någon dejtingsida istället, där alla vill träffa någon...
    Jag menar inte ragg upp, utan menar att lära känna en tjej och sen KANSKE om hon finner mig intresserad så man kan börja flirta lite lätt.
  • Anonym

Regga dig på en dejtingsida som sagt. Visst förekommer flirtande på facebok, men det brukar ofta vara nån man träffat som verkade trevlig. Du vet ju inget om dom där okända tjejerna eller om dom ens söker nån? När jag var 17 tyckte jag dessutom 23-åringar var lite gamla..

• Anonym (Man)

Att bara öppna med ett "hej" är inte så inbjudande till att konversera. Kolla runt på hennes sida vad hon verkar vara intresserad av och skriv nåt i stil med -"Hej, jag ser att du också är inne på Justin Bieber precis som jag! Jag har ganska många idolkort på honom. Vill du komma hem till mig och titta på dem?".

Sen är det bara att håva in vinsten!

• Binegar
    Anonym (Man) skrev 2012-01-17 20:48:03 följande:
    Att bara öppna med ett "hej" är inte så inbjudande till att konversera. Kolla runt på hennes sida vad hon verkar vara intresserad av och skriv nåt i stil med -"Hej, jag ser att du också är inne på Justin Bieber precis som jag! Jag har ganska många idolkort på honom. Vill du komma hem till mig och titta på dem?".

Sen är det bara att håva in vinsten!
    Hoppla! Pang på vettja!
    Jag hade tackat nej :) Och det har inte med Justin Bieber att göra..bara.
  • Binegar
    Anonym (Mattias) skrev 2012-01-17 18:53:09 följande:
    Nej, jag känner inte denna tjej eller har träffat henne. Hon bor nån mil bort. Jag är 23 hon är 17. Det vore kul att börja prata med henne och bli vänner och sedan kanske flirta lite lätt och se vart det leder.
    Jag tycker du ska börja med att prata med henne & se vart DET leder.
Svar på tråden Hur flirtar man på facebook?