• Otäck

Någon som är elektriker här och vet vad det kostar att installera diskmaskin och tvättmaskin i lägenhet?!

Jag bor i en vanlig hyreslägenhet och behöver få en diskmaskin och en tvättmaskin inkopplade här hemma i slutet av månaden och jag blir inte klok på vad det ska kosta. Jag har försökt fråga elektriker men fått väldigt diffusa svar som egentligen inte säger mig något, typ; "250/timmen och omkostnader för material och det är exklusive moms" - jaha?! Och vad kan "material" kosta då och hur mycket ligger momsen på liksom?! Någon som vet på ett ungefär vad det kan tänkas kosta? Handlar jag från Elgiganten t.ex så kostar det mig nästan åttahundra kronor för att få båda installerade och det känns rätt dyrt ändå, men jag vet inte?

• Svar på tråden Någon som är elektriker här och vet vad det kostar att installera diskmaskin och tvättmaskin i lägenhet?!
  • Zileah

Elon brukar ha fri installation osv om man handlar en viss sak., men det beror på vart man bor såklart. Siba kan väl ha det också.

Jag skulle väl generalisera och säga mellan 1000-2500.
    En del tar resekostnader, tid för att utföra arbete samt tar ut en del för att ta sig till platsen.
    800 är rätt billigt för att få båda installerade annars. Det hade jag köpt.

• Praktisk

Det beror väl lite på om man måste sätta in ett nytt eluttag, koppla vattenkranar ...

Tror inte Elon täcker det

• Otäck
    Zileah skrev 2012-01-17 19:32:51 följande:
    Elon brukar ha fri installation osv om man handlar en viss sak., men det beror på vart man bor såklart. Siba kan väl ha det också.

Jag skulle väl generalisera och säga mellan 1000-2500.
    En del tar resekostnader, tid för att utföra arbete samt tar ut en del för att ta sig till platsen.
    800 är rätt billigt för att få båda installerade annars. Det hade jag köpt.
    Jaså? Hoppsan-hejsan! Jag trodde att 250/timmen+omkostnader borde bli typ en femhundring, hehe.

Elon hade inte alls det jag skulle ha, kollade där. Siba har jag inte kollat. Undra om de ens finns här i stan. Får kika på det...
    Praktisk skrev 2012-01-17 19:40:27 följande:
    Det beror väl lite på om man måste sätta in ett nytt eluttag, koppla vattenkranar ...

Tror inte Elon täcker det
    Hmm, alltså - allt jag kan säga är att det är redo och klart för att koppla in, både i badrummet och i köket. Min väninna lät sin pojkvän göra det, och han är inte elektriker så det kan inte vara direkt komplicerat. Jag är feg dock och vill gärna att en elektriker gör jobbet. ;)
  • Zileah

Be väninnans pojkvän!
    Då kan du ge han en klapp på axeln som bra jobb! ;) Eller en kaka.

Jaaa, det bör ju inte bli så dyrt tänker man, men det blir det.
    Oftast är allt klart för installation men, alla typer av tekniker tar ut extra avgifter tyvärr :(
    Kan ju självklart bli billigare men ja i runda slängor x)

Har för mig det var siba iaf som körde med nåt erbjudande.. kanske var jättelängesen! >.<

• Otäck
    Zileah skrev 2012-01-17 20:59:03 följande:
    Be väninnans pojkvän!
    Då kan du ge han en klapp på axeln som bra jobb! ;) Eller en kaka.

Jaaa, det bör ju inte bli så dyrt tänker man, men det blir det.
    Oftast är allt klart för installation men, alla typer av tekniker tar ut extra avgifter tyvärr :(
    Kan ju självklart bli billigare men ja i runda slängor x)

Har för mig det var siba iaf som körde med nåt erbjudande.. kanske var jättelängesen! >.<
    Nej, som sagt - jag vill att någon som vet vad de gör kopplar in sakerna. Jag vill inte komma hem till en kök med golvtäckande fotbad en dag. ;)

Fi fasen. Ja, då är det väl Elgiganten som gäller i så fall. Jag ska prata igen med gubben som sade 250:-/timmen och se om han kan ge något liiiite mer specifikt än "250:-/timmen+kostnader för material och det är exklusive moms". Säger ju inte mig någonting. ;F

Siba finns inte på orten tyvärr...
Svar på tråden Någon som är elektriker här och vet vad det kostar att installera diskmaskin och tvättmaskin i lägenhet?!