• mrsbarry

Hjälp med siffror på ultraljud bild !!

Hej.. Jag undrar över de "siffror" som står längst uppe en ultraljud bild, jag kan tyvärr inte få in min egen bild just nu men det står likadant som på den här bilden (som jag hittade på google), fast ej samma siffror.
    Se det som är inringat i rött.. Vad betyder detta ?  Vad är det som står i cm? Jag fick bild, men kom på långt efter att fråga barnmorskan vad det innebär..
    Tacksam för hjälp
  • Svar på tråden Hjälp med siffror på ultraljud bild !!
  • HannaE

Det är teknisk information om ultraljudsapparaten och det tonhuvud som använts vid undersökningen. Det har egentligen inget med resultatet av undersökningen att göra.

Man lever så länge man lär.
  • mrsbarry
    HannaE skrev 2012-01-17 20:25:55 följande:
    Det är teknisk information om ultraljudsapparaten och det tonhuvud som använts vid undersökningen. Det har egentligen inget med resultatet av undersökningen att göra.
    okay tack för info.. för min kompis skickade för en stund sen en bild och vi är gravida ganska samtidigt, så tänkte vrf har vi så olika mått, men nu är det lite mer förståbart haha
  • ÄlskDuBaby

det där de står om cm, de är hur stor bebis är, de andra vet ja inte, fråga nästa gång du är på ultraljud så får du veta..

• 3 barns mamma84

Är det inte huvud längd och vikt som står över då ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 05091112
    ÄlskDuBaby skrev 2012-07-13 18:03:01 följande:
    det där de står om cm, de är hur stor bebis är, de andra vet ja inte, fråga nästa gång du är på ultraljud så får du veta..
    Nej det är inte hur stor bebisen är.
Svar på tråden Hjälp med siffror på ultraljud bild !!