Hjälp mot spänd, uppblåst mage
Hej,
Tänkte se om någon vet något naturmedel eller liknande mot uppblåst, hård mage?
Hej,
Tänkte se om någon vet något naturmedel eller liknande mot uppblåst, hård mage?
ingen...?
Hej hej!
E det så att du har stressmage? Då e det inte mer än att försöka ta det lungt. annars gå och undersök magen hos doktorn, det gjorde jag. Mot allt möjligt, men det visade sig vara stressmage. Inget annat. tyvärr vet jag inget som lindrar..jag stressar mindre nu så nu e den inte så upplåst. Lycka till!
Annars kan du testa och utesluta laktos en eller två veckor, ibland kan det bero på att man är laktosintolerant också, eller gluten. Är själv gluteintolerant och mina mage blir sån om jag fått i mig gluten.
Men det kan ju också vara stressmage som ovan skrev här, det behöver inte bero på någon sjukdom.
Har varit hos läkare och det var inget fel på min mage. Är inte stressad för fem öre, så stressmage kan jag utesluta.
Har hört att kummin ska vara bra för magen. Någon som vet vad det gör och hur man ska inta det?
Jag har förstoppning till och från, vet inte om du har det med? Det som funkar bäst mot mina proppar är Dulcolax från apoteket... jag kallar dem raketpiller, och det är just vad de är.
Har även uppblåst mage, alltid. Jag misstänker laktosintolerans, och den blir även mer irriterad av för mycket pasta och kyckling.
Provivadryck med linfrö i är en bra huskur.
Är ofta hård o gasig o bubblig i magen
låter rätt så exakt som mig... men som sagt, linfrö i proviva är gött för magen. Dra ner på pasta och mjölkprodukter eller kör laktosfria, testa och se. Jag har även magkatarr, kom jag på...
behöver man krossa linfröna, eller?
Så de har uteslutit laktos eller gluten intolerant på dig?
det finns att köpa både hela och krossade frön, har hört att de hela är bättre, då allt nyttigt finns kvar i dem, de är så små att de glider ner i strupen ändå.
Men jag har fått för mig att man blir hård i magen av linfrön. har jag fel, då kanske...
ja, jag är inte laktos eller gluten intolerant.
Har aldrig hört att linfrö ger hård mage, utan tvärtom. Det fungerar för mig iallafall.. katrinplommonjuice är ju också bra.
Sen kan du kika på denhär sidan också, hoppas du hittar en bra lösning
www.apoteket.se/rd/d/3061