• Martin 951

    Jukon salva kan lindra : Brännsår . fula sårkanter mm.

    Har använt Jukon i många sammanhang och under hela mitt liv när det har behövts. Som liten kille gick ett smatterband av i min hand och smärtorna vart för j.....kliga. Min mor sa att jag kunde sätta handen under kallvattenkranen och det lindrade smärtan. Så fort jag tog handen från det rinnande vattnet så kändes de brännande smärtorna. Då erinrade min mor sig att vi hade Jukon hemma och hon gav mig det ........... Puh så underbart. jag kunde klara mig utan kallt rinnande vatten.  Det har jag aldrig glömt. 


     Som vuxen har jag haft nytta av det vid rispsår som alltid läker fult ( är också ömma , salvan har en lindrande effekt ) kan med salvan få mjukare hudkanter och snyggare läkning.


    Vintertid kan vi få hudsprickor vilket alltid smärtar.  Jukon mjukar upp huden på ett behagligt sätt och känns lent. Andra mjukgörande salvor kan ömma och kännas direkt olämpliga i sådana här sammanhang.


    Min ICA-butik har haft salvan hemma och senast när jag sökte den köpte jag direkt två tuber.  Då jag rekommenderade den till min syster ( hudsprickor ) och hon inte kunde hitta den så kollade även jag. Nu fanns den inte. Ansvarig butikschef kontaktades och när jag träffade han åter så sade han att dom inte ` kunde få tag i den`.  Sanningen är väl att man gör centralinköp och någon smartskalle tyckte att varan `inte var frekvent nog` och därför slutade köpa in !       Kollade med tillverkaren - marknadsförande företaget      : Hardford Daily Care   Limhamn ,  Sverige   och där finns varan på sidan 1  .   Salvan bör gå få fram !

  • Svar på tråden Jukon salva kan lindra : Brännsår . fula sårkanter mm.
Svar på tråden Jukon salva kan lindra : Brännsår . fula sårkanter mm.