• Becca1986

Sulky som blir liten ihopfälld, Kronan..??

Hej.
    Jag har för tillfället en emmaljunga nitro city som jag älskar och helst inte vill göra mig av med..!
    Men den får för fasiken inte plats i min bil, fast jämför man måtten i bagaget och måtten på den ihopfälld så SKA den få plats, men inte en chans i h*lvete att den får det när man försöker!
    (lite smått irriterad över detta jaa) Har haft den i en annan bil tidigare.

Jag har en opel corsa som jag vill trycka ner en vagn/sulky. Vilken ska jag ha?

Jag har tittat på kronan sulky som verkar ha allt jag vill ha, men hur fälls ryggstödet? Verkar vara såna här snören man justerar bara och det har jag haft en annan vagn som haft och det var fullständigt värdelöst.

Någon med erfarenhet från den? Eller finns det en annan sulky som kan passa?

En 9 månaders pojk som ska börja använda den och den kommer användas mycket så ska vara en som håller och som går att sova i med hyfsat bra liggläge. Snälla hjälp mig, jag blir tokig på det här med vagnar, verkar finnas så mycket skit där ute. 

• Svar på tråden Sulky som blir liten ihopfälld, Kronan..??
  • Empiiis

Har aldrig haft en kronan men ska köpa en. Har haft en Baby jogget city mini innan som hade sånna "snören" när man fällde ryggen. Tyckte de fungerade jättebra.

Kanske titta lite på någon brio sulky?

• Becca1986
    Empiiis skrev 2012-01-18 00:35:35 följande:
    Har aldrig haft en kronan men ska köpa en. Har haft en Baby jogget city mini innan som hade sånna "snören" när man fällde ryggen. Tyckte de fungerade jättebra.

Kanske titta lite på någon brio sulky?
    Har kollat lite på brio men de verkar för stora för att få plats med i bilen.
    Får kanske bli en kronan ändå, men verkar jobbigt om man ska behöva ta bort hjulen för att den ska få plats. 
    När ska ni köpa en då? Du får skriva sen hur det är med hjulen och hur det verkar med dom banden för ryggfällningen. :D

Vill ju inte köpa "skit" när den ändå är så pass dyr som den är.

Är så nöjd med min emmaljunga annars så nästan så man vill köpa ny bil istället haha     
  • Empiiis

Vet inte riktigt när haha. Nu verkar snön komma så lär köra happyn vnterns ut. Lär köpa den till våren men då kanske du redan hunnit köpa en sulky ;P

• Lilla Fjun

Rekommenderar verkligen Babyjogger City Mini. Sååååå nöjd! Tar liten plats i bilen.

• Tirem

Vi har en kronan sulky och den är värd varenda krona. Vi har haft den i 2,5 år och använt den flitigt och stinns inte tt fel på den... Dn är lätt, smidig, liten, fullt liggläge och har en praktisk transportväska som ingår i priset!

• MarieCurie

Just nu har vi en kronan är när nöjda, mycket smidig vagn.

Tidigare (till äldsta barnet) hade i en baby jogger city mini, älskade denna vagn mkt mer än kronan men den funkade inte alls i snö. eftersom vi bor ute på landet och behöver kunna köra i alla väder och på alla vägar så sålde vi city minin men jag saknar den varje gång är i väg på stan.

City minin tar mkt mindre plats i bilen och har perfekt liggläge.  

• lilla snöflingan

Kronan sulky och Teutonia Junior är de enda sulkysarna med fyra fasta hjul och fullt liggläge. Vi är också inne på en kronan, tycker det verkar vara en jättebra vagn som håller för mycket. Måtten på den hopfälld är med hjul på, utan hjul blir den ännu mindre.
    Här finns en tabell där du kan jämföra olika mått: barnvagnsblogg.blogspot.com/2011/08/jamforelse-av-sulkys.html

T född april 2011 - barnvagnsblogg.blogspot.com
  • t0va

Vi har en kronan och en nitro, sonen stortrivs i kronan, han är 17månader nu och sover jättebra i vagnen, jag var också lite tveksam till ryggfällningen, är 2 breda remmar som man lossar men det är riktigt bra, inga problem alls med den sortens fällning även om jag är mer förtjust i den modellen nitron har. Fördelen är att det går att fälla exakt så mycket/lite som man vill så jag kan smyga ner ryggen när sonen börjar bli trött.

Vi har terränghjulen också och de sitter på hela tiden, helt suveränt att köra i skog och snö, den går så mycket lättare och jämfört med nitron är den en dröm att köra, rullar nästan av sig själv.

Vi får ner den i en citroen c1 och den bilen har ett minimalt bagage, man får ner 2 pappåsar typ.

Jämfört med nitron så är den lika bred, med hjulen på, tar man av hjulen så blir den mycket smalare än nitron utan hjul, sen är den mycket kortare och lägre. Kanonvagn, vi köpe en begagnad för att testa och ska sälja den för att köpa en ny, bara för att vi älskar vagnen så mycket. :)

• Becca1986

oki tack för alla svar. Vågade inte köpa en kronan, de finns ju inte att provköra någonstans. Blev en britax b-agile. Jättesmidig, go att köra både för mig och pappan då den hade ganska högt handtag. Nackdelen var att inte benstödet gick att fälla upp, men han satt ändå bra i den och den fick plats bra i bilen =)  Den hade ju emd snören liksom för att fälla ner ryggstödet, men provade det några gånger och det var inte så krångligt/jobbigt som jag tänkt. Sen gillar jag att den har svängbara framhjul då jag är van vid det sen nitron. Prisvärd med.

Svar på tråden Sulky som blir liten ihopfälld, Kronan..??