• Anonym

Gravid med kopparspiral??!

Är det möjligt?

Jag har mått illa flera dagar i rad nu, känner mig spy färdig, äcklas av allt och har precis samma symptom som jag hade med lill tjejen i början av graviditeten.

Sitter här och oroar mig, äter även mediciner som inte rekommenderas under graviditet och som dessutom är hemskt svåra att sluta med. 

Vågar inte heller ta ett test. Men jag känner att något inte stämmer...

hjälp. 

• Svar på tråden Gravid med kopparspiral??!
  • Sweet life

Ja, det är möjligt. Jag sitter här i vecka 19 och blev gravid med kopparspiral. Var väldigt chockerande när vi fick reda på det.. Trodde ju inte det skulle hända!

• Anonym

Ta ett test så behöver du inte oroa dig efter det. En kompis till mig hade massor med gravidsymptom efter att hon satte in spiral. Kom till och med mjölk från hennes bröst. Hon var dock inte gravid.

• Anonym (JA)

Ja, jag blev gravid med kopparspiral.
    Det är inte alltför ovanligt har jag förstått.....
    Ta ett test du så vet du, inte roligt att gå och oroa sig.

• Anonym
    Sweet life skrev 2012-01-18 11:02:10 följande:
    Ja, det är möjligt. Jag sitter här i vecka 19 och blev gravid med kopparspiral. Var väldigt chockerande när vi fick reda på det.. Trodde ju inte det skulle hända!
    oj då, hur fick du reda på att du var gravid? Hade du också riklig mens varje tredje vecka typ?
  • Anonym
    Anonym (JA) skrev 2012-01-18 11:02:59 följande:
    Ja, jag blev gravid med kopparspiral.
    Det är inte alltför ovanligt har jag förstått.....
    Ta ett test du så vet du, inte roligt att gå och oroa sig.
    Jag vet, måste men vågar inte ta ett test :(  Nu har det ändå gått kanske 3 veckor sen jag hade mens sist, så kanske tidigt? men känner symptom
  • Anonym

Även jag blev gravid trots kopparspiral. Samla mod och testa dig innan du tar ut något i förskott.

• Anonym

Men vad jag har förstått så ska kopparspiral var jätte säkert mot graviditet... 
    Varför blir så många gravida då? BM har inte heller nämnt att det finns någon risk.. konstigt det är. 

• Anonym

Vad många verkar ha blivit gravida med kopparspiral!

Hur märkte ni det? I vilken vecka var ni då? 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-18 11:07:11 följande:
    Men vad jag har förstått så ska kopparspiral var jätte säkert mot graviditet... 
    Varför blir så många gravida då? BM har inte heller nämnt att det finns någon risk.. konstigt det är. 
    Tror kopparspiral har 97% säkerhet OM den sitter rätt och det är lägre säkerhet än de flesta preventivmedel. Den största risken är att kopparspiralen "åker ned" och då skyddar den inte längre. Och du har dessutom riklig mens och då är risken ännu större att spiralen åker ur läge.
  • Sweet life
    Anonym skrev 2012-01-18 11:03:47 följande:
    oj då, hur fick du reda på att du var gravid? Hade du också riklig mens varje tredje vecka typ?
    Jag mådde illa, hade ont i magen, ömma bröst och jävligt trött.. Trodde det var PMS från hell, men när jag ringde vårdguiden tyckte hon att jag skulle ta ett test för att utesluta graviditet. Och det var ju en graviditet. Jag var i vecka 6 när jag fick veta.

Jag har alltid haft mens som innan spiralen, 4 dagar var 31 dag...
Svar på tråden Gravid med kopparspiral??!