Ni med barn med ADHD, hur ser er vardag ut?
Jag misstänker att min 7 åring har ADHD.
Vi har varit i kontakt med BUP som säger att hon nog har ADHD men tyckte vi skulle göra vissa förändringar innan vi går vidare såsom skriva upp vad som kommer hända i veckan/almanacka samt köpa en äggklocka och göra tydliga bildscheman för att förenkla vardagen m.m.
Hon får ständig utbrott, styr hela familjen och om det blir plötsliga förändringar så blir hon jättearg och ledsen.
Så fort något går emot henne så blir hon arg.
Hon kan vara en riktig solstråle och ett riktigt charmtroll när hon är glad men tyvärr så är ilskan så närvarande hemma allt som oftast.
Har vi en bra dag nån gång så tror jag att jag drömmer...
Älskar henne så otroligt mycket men känner mig maktlös.
Också osäker på om det är ADHD eller något annat eller om jag bara inbillar mig.
Hon har svårt med impulskontroll ibland när det gäller andra människor, kan bli klängig och har ibland svårt att förstå vad hennes handlande får för konsekvenser.
Tokärlig och pratar rakt ut om saker som "man inte pratar om hursomhelst" när vi har gäster tex.
Jag är alltid på helspänn om vi ska träffa andra för att jag inte vet hur hon kommer agera.
Det kan gå jättebra tills dess att hon får en tillsägelse eller något inte går som hon vill, då kommer utbrottet även om vi är bland människor/gäster.
Önskar att alla kan se hur otroligt go och härlig hon är när hon är glad för då är hon världens charmtroll med knivskarp intellekt och riktigt sinne för humor.
Känner mig bara så maktlös...
Jag vill så gärna höra hur er vardag ser ut.
Dela gärna med er.